مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، از برگزاری مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" در همدان خبر داد.

هادی فیض‌منش، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: مرحله استانی نهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام "مدهامتان" به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در هفت رشته قرائت قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، ترتیل قرآن کریم، اذان، تصحیح، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تفسیر برگزار می‌شود.
 

وی افزود: شناسایی نخبگان قرآنی در استان و ایجاد زمینه رقابت سالم در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان و نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد ارتباط جوانان با مساجد، اهمیت دادن به فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ارتقا سطح دانش قرآنی جوانان و استفاده از ابزارهای دینی برای هدایت و راهنمایی نسل جوان از ضرورت‌های برگزاری این جشنواره است.

 

فیض‌منش، با اشاره به اینکه رشته حفظ در6 بخش برگزار می شود، گفت: سه بخش یک، سه و پنج جزء برای رده سنی زیر 16 سال و سه بخش 10، 20 و 30 جزء(حفظ کل) برای رده سنی بالای 16 سال برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: حضور جوانان در مساجد و فعالیت بر محور قرآن و آموزه‌های دینی موجب سلامت شخصیتی آنان شده و به تبع آن جامعه نیز که بخش عمده‌ی آن را جوانان تشکیل می‌دهند از سلامتی اخلاقی و اجتماعی برخوردار می‌شود.

 

مرحله استانی نهمین جشنواره قرآن "مدهامتان" کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان مهر ماه جاری برگزار می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 392033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha