بخشی از اراضی دامنه باقران برای احداث مجتمع فرهنگی تملک می شود

خبرگزاری شبستان: شهردار بیرجند با اشاره به اینکه تلاش می‌شود بخشی از اراضی دامنه باقران تملک شود، گفت: در این منطقه مجتمع فرهنگی، خدماتی و توریستی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عباسعلی مدیح شب گذشته (19 مرداد) در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه حوزه خدمات شهری بیرجند، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه امانتداران شایسته مردم و نظام هستند که البته این امین بودن یک موهبت الهی است.


وی با بیان اینکه در کشور مردم به رسانه‌ها و خبرنگاران اعتماد و اطمینان کامل دارند، افزود: باید تلاش شود تا این اعتماد مردم سلب نشود.


رسانه‌ها و مطبوعات آزاد از ارکان اصلی مردم سالاری
شهردار بیرجند نظارت صادقانه، روشنگری مصلحانه و پیگیری مجدانه را از ویژگی‌های رسانه و خبرنگار ذکر کرد و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات آزاد یکی از ارکان اصلی مردم سالاری و دموکراسی هستند که دولتمردان باید از این حوزه مواظبت کنند.


مدیح با اشاره به تعریف منابع درآمدی جدید و افزایش بودجه شهرداری در سال گذشته، بیان کرد: در حال حاضر صد درصد بودجه شهرداری اضافه شده و این بودجه با سازمان‌های تابعه آن حدود 70 میلیارد تومان است.


تامین 95 درصد بودجه شهرداری توسط مردم
وی با بیان اینکه 95 درصد بودجه شهرداری توسط مردم و شهروندان تامین می‌شود، تصریح کرد: ملاک و معیار مدیران در سازمان شهرداری بحث رضایت‌مندی ارباب رجوع و شهروندان است.


شهردار بیرجند به خدمات خوب این سازمان در حوزه عمرانی، خدماتی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: سال گذشته کمربند غرب حدفاصل میدان مصلی تا شهدای عبادی تکمیل در مدت سه ماه تکمیل شد.


مدیح با بیان اینکه پل بزرگ شاهرود در ادامه کمربند غرب حدفاصل بلوار شهدای عبادی تا بلوار جوادیه به بهره‌برداری رسیده، تصریح کرد: در این مدت فرهنگسرای وحدت به عنوان نخستین فرهنگسرای بیرجند با یک‌هزار و 400 مترمربع زیربنا در چهار طبقه ساخته شده است.


افتتاح تقاطع غیر همسطح بلوار صیاد شیرازی و خیابان ارتش در هفته دولت
وی راه‌اندازی سه ایستگاه دوچرخه سواری رایگان، راه‌اندازی نخستین پارک انرژی خوشیدی، خریداری بالابر با ارتفاع 38 متر و با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان، آسفالت معابر شهری، احداث فاز یک دریاچه مصنوعی، احداث ساختمان بهشت متقین، نصب المان و بهسازی و مرمت قلعه بیرجند را از جمله اقدامات شهرداری بیرجند در سال گذشته برشمرد.


شهردار بیرجند از افتتاح خیابان پرستار و طرح تقاطع غیرهمسطح بلوار صیاد شیرازی و خیابان ارتش در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از طرح تقاطع غیر همسطح بخش بزرگی از گره ترافیکی مرکز شهر رفع خواهد شد.


مدیح یادآور شد: با احداث پل بزرگ موسی بن جعفر که 1500متر مربع از پل شاهرود بزرگتر است ادامه خیابان موسی بن جعفر به سه راه اسدی وصل خواهد شد.


عدم تخصیص اعتبار برای ارائه خدمات شهری به مهرشهر بیرجند
وی با بیان اینکه مهرشهر بیرجند با مساحتی حدود 300 هکتار به محدوده شهری بیرجند الحاق شده، تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه اعتباری در این مورد به شهرداری داده نشده و در حال حاضر از بودجه بیرجند در مهرشهر هزینه می‌شود.


شهردار بیرجند با اشاره به اینکه تلاش می‌شود بخشی از اراضی دامنه باقران تملک شود، عنوان کرد: در این منطقه مجتمع فرهنگی، خدماتی و توریستی احداث خواهد شد.


مدیح با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید نام بیرجند بیشتر مطرح باشد، افزود: علی رغم مشکلات مالی قول می‌دهم واحد فرهنگی شهرداری فعال باشد و همچنین مراسم اعیاد، مناسبت های مذهبی و اسلامی ایرانی برگزار شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر بودجه رفاهی و تفریحی شهرداری بیرجند 5 برابر شده است. 
  

پایان پیام/
 

کد خبر 392228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha