اجرای طرح منهاج در راستای ترویج فرهنگ نماز در استان یزد

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد اقامه نماز استان یزد، از برگزاری اجرای طرح منهاج در راستای ترویج فرهنگ نماز در بین کسبه و بازاریان یزد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی حبیبیان، رییس ستاد اقامه نماز استان یزد، با اشاره به جایگاه نماز و اهیمت ترویج و گسترش آن در سطح جامعه به خبرنگار شبستان گفت: در همین راستا طرحی با عنوان منهاج در جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز به خصوص نماز اول وقت در بین کسبه بازار شهر یزد برگزار می شود.


وی با بیان اینکه طرح منهاج ویژه روسای صنوف استان برگزار می شود گفت: در این دوره حدود 70 نفر از بازاریان شهر یزد طی 6 جلسه 2 ساعتی با معارف، اسرار، فواید و... نماز آشنا می شوند.


حبیبیان افزود: این افراد پس از آموزش به عنوان مبلغ در صنوف خود به ترویج فرهنگ اقامه نماز و به خصوص نماز اول وقت می پردازند.


وی با بیان اینکه در انتهای دوره به شرکت کنندگان گواهی حضور اهدا می شود گفت: این دوره با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی از اساتید حوزه و دانشگاه استان در محل سالن همایش های بنیاد نخبگان استان برگزار می شود.


حبیبیان هدف از اجرای این طرح را احیا و ترویج فرهنگ نماز در شهر دارالعباده دانست و اظهار داشت: بازاریان استان به عنوان نمادهای فرهنگ استان باید رواج دهنده فرهنگ نماز در سطح هموم جامعه باشند.


وی گفت: اگر بازاریان، کسبه و عموم مردم به ثواب و آثار اقامه نماز و به خصوص نماز اول وقت آگاهی پیدا کنند قطعا این فریضه الهی را از دست نخواهند داد.


وی رونق در کسب و کار، افزایش اعتما، افزایش کیفی در تولید، نظم در کارها، از بین رفتن کم فروشی و... را از مهم ترین اثار ترویج نماز در بین کسبه و باززاریان دانست.


رییس ستاد اقامه نماز استان یزد در پایان گفت: این دوره با همکاری اتاق اصناف، بسیج اصناف، مرکز آموزش و پژوهش استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت توسط ستاد اقامه نماز استان اجرا می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 392487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha