مساجد مرکز ثقل یک جامعه فرهنگی هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، از مساجد به عنوان مراکز ثقل در یک جامعه فرهنگی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، امروز (20 مرداد) در نشست هم اندیشی با اعضای کانون های مساجد شهرستان اردکان که در محل سالن جلسات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به نقش ویژه مساجد از صدر اسلام تاکنون گفت: نقش مساجد در عصر حاضر را می توان به خوبی در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد.


وی با بیان اینکه مساجد مراکز ثقل یک جامعه فرهنگی هستند افزود: توجه به مساجد و انجام فعالیت ها گرد خانه های خداوند آثاری دارد که هیچ ارگان و دستگاهی وحتی مجموعه دستگاه ها نمی توانند آن آثار را داشته باشند.


رستگاری بر لزوم جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین رسالت های کانون های مساجد حفظ جوانان در مساجد و به دنبال آن جذب سایر نوجوانان و جوانان به مساجد است.


وی اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و... را از راه های جذب جوانان به مساجد دانست و افزود: تمام این برنامه ها باید در کنار تقویت روحیه دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان انجام شود.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، از طرح اوقات فراغت به عنوان یکی دیگر از برنامه های کانون ها برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد یاد کرد و گفت: کانون ها باید با برنامه ریزی مستمر در طول سال زمینه های حضور این جوانان را در مساجد فراهم کنند.


محمد علی زمانیان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اردکان نیز در این نشست گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با فراهم کردن و تشکیل کلاس های فرهنگی هنری نقش مهمی در جذب جوانان ونوجوانان به مسجد داشته باشند.


وی افزود: مساجد تنها ابزار مقاوم سازی جامعه در برابر توطئه های دشمنان می باشند و ما باید دقت کنیم نقاطی که دشمنان از آن به عنوان تهدید یاد می کنند تقویت بیشتری کنیم و از آن به عنوان نقاط قوت خود استفاده کنیم.


زمانیان از فعالیت 26 کانون در شهرستان اردکان خبر داد و اظهار داشت: این کانون ها توانسته اند نقش خوبی را در اجرای برنامه های فرهنگی هنری در شهرستان ایفا کنند.


در پایان هر یک از مدیر مسئولان کانون ها انتقادات و پیشنهاداتی را ارائه دادند و خواستار رسیدگی به آنها شدند.
 

پایان پیام/

کد خبر 392507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha