بسیج رسانه باید همانند بسیج جنگ و جهاد باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یاسوج گفت: بسیج رسانه باید همانند بسیج جنگ و جهاد باشد، اذعان داشت: در برهه کنونی هیچ تفاوتی بین بسیج رسانه و بسیج دفاع مقدس و خبرنگار بسیجی و رزمنده بسیجی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت ‌الله سید علی ‌اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج ظهر امروز (20 مرداد) در نشست بصیرتی بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد مردم ایران را مردمی باسابقه درخشان در تاریخ دانست و گفت:این سابقه درخشان و روشن اسلام گره خورده است.

آیت الله حسینی افزود:مردم ایران در قرن های دوم و سوم میلادی تبلیغ را از مسلمانان عرب گرفته و الان در کشورهای دیگر نظیر اندونزی و دیگر کشورها به واسطه تبلیغ اسلام از طرف ایرانیان، قبرهایی از مردم کشورمان در آنها وجود دارد.

وی بیان داشت: این مبلغان دینی در قالب تاجر ولی مبلغ به ترویج دین مبین اسلام می پرداختند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم ایران از زمانی که به دین اسلام مشرف و مکتب تشییع را پذیرفتند، بر دین و آیین خود پایبند ماندند به همین دلیل کشورمان "سیدالارض" نام گرفت.

حسینی در ادامه به نقش خبرنگاران در دفاع از نظام اسلامی اشاره و اظهار داشت: این توفیق شامل حال هر کسی نمی ‌شود؛ پیامبران مأموریت داشتند که حقایق را بیان کنند، امانتدار وحی الهی و در خدمت مردم باشند.

وی با بیان این ‌که پیامبران بهترین الگوی خبرنگاران هستند، گفت: ما که پیروان آخرین پیامبر الهی هستیم پس باید خدمت ‌گذار و امانتدار مردم باشیم.

امام جمعه یاسوج گفت: رسانه های ما توانستند در انعکاس واقعیت ها، بصیر کردن مردم و و شناساندن دشمن نقش اساسی ایفا کنند.

آیت الله حسینی به نقش رسانه در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و با بیان این که 72 کشور در جنگ تحمیلی علیه ایران حضور داشتند، خاطرنشان کرد:  رسانه ‌ها در آن دوران به رسالت خود خوب عمل کردند و مردم نیز به واسطه نیروی ایمان و معنویت در مقابل دشمن ایستادند.

وی با بیان این ‌که بسیج رسانه باید همانند بسیج جنگ و جهاد باشد، اذعان داشت: در برهه کنونی هیچ تفاوتی بین بسیج رسانه و بسیج دفاع مقدس و خبرنگار بسیجی و رزمنده بسیجی وجود ندارد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید دشمن را به خوبی شناخت؛ چرا که اگر دشمن را بشناسیم به راحتی می توان جلوی توطئه‌ های آن‌ را گرفت.

پایان پیام/

کد خبر 392519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha