هاشمی اصرار دارد برای تحولات منطقه نام  «بیداری اسلامی» را بکار نبرد

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی بیداری و خیرش ملت‌های اسلامی را پدیده‌ای مبارک خواند و توسعه و دانش و ابزار آگاهی را از عوامل مهم آن دانست، پدیده‌ای که سرانجام به استقلال و آزادی جهان اسلام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیأت امنای استانی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی شامل استان‌های لرستان، مرکزی و همدان با اشاره به نحوه شکل‌گیری دانشگاه آزاد، گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس هیچ نفع مادی، شخصی و حتی حیثیتی در ایجاد این نهال نوپا نداشتند و تنها انگیزه‌ای که آنان را وادار به این کار کرد وجود نیاز واقعی در میان جوانان مستعد و خانواده‌های فداکار ایران اسلامی بود.


هاشمی رفسنجانی با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه مادی و معنوی حضرت امام(ره) و تلاش‌های دلسوزانه مسئولان دانشگاه آزاد برای گسترش آموزش عالی غیردولتی در کشور تأکید کرد: در فضایی که ادبیات چپ و مارکسیستی در میان نیروهای انقلاب نفوذ گسترده‌ای داشت و تنها دولتی شدن مؤسسات، سازمان‌ها و صنایع مورد پسند و حمایت قرار می‌گرفت، سخن از ایجاد دانشگاه غیردولتی نوعی اقدام غیرانقلابی محسوب می‌شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سختی و مانع را یار دیرین و همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی و اصولاً کارهای مهم و بزرگ خواند و گفت: مشکلات و موانع کنونی این مؤسسه عظیم در برابر سختی‌های سی سال گذشته به نسیمی می‌ماند که با هر وزش و حرکتش عظمت و بزرگی این یادگار امام عزیز را به رخ خواهد کشید.


هاشمی رفسنجانی با تقدیر و تشکر مجدد از تمامی مسئولان، مؤسسان، اساتید و کسانی که به بارور شدن هر چه بیشتر این نهاد آموزش عالی یاری رساندند، تأکید کرد: تنها راه غلبه بر مشکلات و موانع پیش‌رو، افزایش امید و جدّ و جهد بی‌پایان برای اثبات توانمندی، کیفیت و کارآمدی دانشگاه آزاد اسلامی و در آستانه دهه چهارم عمر بزرگترین دانشگاه غیردولتی دنیاست.


رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی دهه آینده را دهه ارتقای کیفیت و انجام کارهای بزرگ و مهم برای این مؤسسه معظم خواند و گفت: گسترش مقاطع تکمیلی، افزایش مقالات بین‌المللی، حرکت به سوی فناوری‌های نو و در نهایت تبدیل این فناوری‌ها و اختراعات به تولید و ثروت از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور باید یار و یاور مبتکران و مخترعان و حتی سرمایه‌گذار اصلی تولید ثروت باشند، تصریح کرد: یک کارکرد مهم دیگر دانشگاه آزاد می‌بایست گسترش ارتباط با مراکز مهم علمی دنیا و جذب اساتید برجسته باشد که این امر مهم یاری و مساعدت بیش از پیش مسئولان و مجریان سیاست خارجی را طلب می‌کند.


وی بیداری و خیرش ملت‌های اسلامی را پدیده‌ای مبارک خواند و توسعه و دانش و ابزار آگاهی را از عوامل مهم آن دانست، پدیده‌ای که سرانجام به استقلال و آزادی جهان اسلام می‌رسد .


بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی؛ وی همچنین حرکت وسیع مردم مظلوم فلسطین را در روز نکبت و حضور شجاعانه آنها در مرزهای لبنان و سوریه و کرانه باختری و غزه در کنار مرزهای اسرائیل گامی به پیش در جهاد مردم فلسطین معرفی کرد.


وی جنایات اسرائیل در شهید کردن بیش از ده نفر و مجروح نمودن بیش از چهارصد نفر از مردم مظلوم و بی دفاع را نشان خشم و سردرگمی اسرائیل از نهضت‌های اسلامی منطقه خواند.


گفتنی است این اولین باری نیست که رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام از تحولات منطقه ای با تفسیری غربی یاد می کند.

 

نظام غرب بعد از ناکامی در جلوگیری از وقوع این انقلاب های مردمی با تفسیر های تکنولوژیک زده قصد انحراف این حرکت عظیم اسلامی در سطح نظری و تحلیلی را دارند که البته این خط از سوی جریان غرب زده داخلی دنبال میشود.

 

لازم به ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تحولات منطقه را بیداری اسلامی عنوان کرده اند.
پایان پیام/

کد خبر 39277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha