ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از آغاز ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در سومین سال متوالی اقدام به ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآن کریم کرده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سهمیه استان مرکزی در این طرح شش هزار و 300 نفر است.


وی افزود: ثبت نام شرکت در این دوره از ابتدای سال جاری بوده است که با استقبال گسترده روبرو شده و تا کنون شش هزار 428 نفر ثبت نام کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: تکمیل سهمیه حفظ استان با پیگیری های واحد فرهنگی و اجتماعی این اداره کل در پنج ماهه اول سال صورت گرفته که با تکمیل سهمیه، استان مرکزی جزء پنج استان اول کشور در این برنامه شده است.

 

حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: کلاس های تربیت حافظان با مرکزیت بقاع متبرکه، موسسات قرآنی مرتبط با سازمان اوقاف، مساجد و مدارس ساماندهی و برگزار می شود.


این مقام مسئول ادامه داد: در این کلاس ها از حضور مربیان مجرب و دوره دیده که قبلا دوره ها تربیت مربی حفظ قرآن کریم را گذرانده اند استفاده می شود.


وی با اشاره به اینکه این دوره با توجه به نیاز جامعه برگزار می شود، افزود: دوره تربیت حافظان قرآن کریم با هدف ایجاد فضای قرآنی و معنوی در جامعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین افراد برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: در این دوره آموزشی علاوه بر حفظ ترتیبی قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم نیز آموزش داده می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: حفظ موضوعی قرآن کریم با محوریت آیات اجتماعی، اخلاقی و فروع دین برگزار می شود که آیات با محوریت مسایل ذکر شده شناسی و به چاپ رسیده و در اختیار قرآن آموزان قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام عباسان گفت: حفظ موضوعی قرآن کریم در سه رده نوجوانان، عمومی و طلاب و دانشجویان و اساتید قرآن برگزار می شود.
 

 

وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این طرح می توانند برای ثبت نام به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند.


این مقام مسئول بیان کرد: تمام کلاس ها به صورت رایگان برگزار شده و علاوه بر جوایز ارزنده کمک هزینه سفر به عمره، عتبات عالیات ومشهد مقدس به نفرات اول اهدا می شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: آزمون این دو دوره در دومرحله برگزار می شود که مرحله اول در 18 مهر سال جاری و مرحله دوم در تاریخ 8 اسفند ماه برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 394174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha