شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان مرکزی در اراک

معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه استان مرکزی از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال در اراک خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقرحسینی اراکی، معاون فر هنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک، گفت: این دوره از مسابقات از ولادت با سعادت امام سجاد(ع) تا ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در اراک برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه ثبت نام این دوره از مسابقات تا یکم تیر سال جاری ادامه دارد، افزود: در شهرستان هایی که تعداد شرکت کنندگان زیاد باشد مرحله شهرستانی برگزار و برگزیدگان به مرحله استانی راه می یابند.


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: از هر استان یک گروه تواشیح، یک گروه ابتهال، دو نفر در رشته اذان از دو بخش بزرگسالان و شکوفه ها به مرحله کشوری راه می یابند که محتوای مدیحه سرایی، متن غنی، مدح و فضایل اهل بیت(ع) به وی‍ژه امام سجاد (ع) و با موضوع بیداری و اسلامی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و اهمیت جهاد در اسلام است.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همچنین محتوای رشته همخوانی را آیات مرتبط با ولایت و جهاد و با موضوعات مذکور و استفاده از آثار و قطعات ماندگار ایرانی و مصری بدون اختلاف قرائت و تکرار تشکیل می دهد.


وی اضافه کرد: محتوای رشته ابتهال با توجه به متن، انتخاب اشعار ناب از شعرای نامدار به ویژه فرازهای از صحیفه سجادیه و زیارت جامعه کبیره است.


حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مسابقات اذان وی‍ژه برادران و در دو بخش بزرگسالان و شکوفه ها برگزار می شود، اظهار کرد: مسابقات ابتهال و تواشیح محدودیت سنی ندارد و در یک گروه برگزار می شود.


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ایجاد انگیزه در اقشار مختلف جامعه به وی‍ژه جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در راستای تقویت بنیه دینی و علمی، توجه جامعه به معارف دینی و قرآن کریم و ایجاد رقابت سالم بین افراد ضروری است.

 

پایان پیام/

کد خبر 45326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha