افتتاح شبستان امامزاده محمد عابد(ع) در شب میلاد کریم اهل بیت

خبرگزاری شبستان: شبستان های بارگاه ملکوتی امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک شامگاه گذشته همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن(ع) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی در مراسم افتتاحیه این شبستان ها که شامگاه گذشته (22 تیر) صورت گرفت، ضمن تقدیر از تلاش ها و مشارکت خیرین و دست اندارکاران این پروژه گفت: خدمت به خلق سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.


وی با اشاره به اینکه خیرین و نیکوکاران در اجرای این پروژه حضور فعال داشتند، افزود: در استان مرکزی خیرین و نیکوکاران همواره یار و یاور خادمان دولت بوده اند و در در هر بخش و هر زمانی حضور پر رنگی داشتند.


استاندار استان مرکزی ادامه داد: بسیاری از طرح های عمرانی از جمله ساخت مدرسه، مسجد، بیمارستان، منزل مسکونی برای نیازمندان با مشارکت گسترده خیرین صورت می گیرد و امید است همواره شاهد حضور فعال این عزیزان برای یاری رساندن به نیازمندان و انجام کارهای خیر و خداپسندانه باشیم.


مقیمی، ادامه داد: در بازسازی و عملیات عمرانی بقاع متبرکه و امامزادگان نیز همچون گذشته با حضور مردم نتیجه موثرتری خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی در بقاع زمینه ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: اقشار جامعه به ویژه خیران باید دست به دست یکدیگر داده و در احیا وبازسازی بقاع تلاش کنند.


حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مجموع 2500 متر زیر بنای این شبستان های است، گفت: شبستان حضرت زهرا (س) با 700 متر زیربنا، شبستان امام حسن مجتبی (ع) با 1300 متر زیربنا و 500 متر راهرو ها ساخته شده است.


وی ادامه داد: برای ساخت این بنا بالغ بر یک میلیاردو 500 میلیون تومان هزینه شده است و در این عملیات عمرانی نزدیک به 90 درصد از هزینه ها توسط مردم و خیرین و مابقی از بخش های دیگر تامین شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه این بنا طی مدت 6 ماه ساخته و به بهره برداری رسید، ادامه داد: این خود نمونه ای از کار جهادی است که در سالی که به فرموده رهبر انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است محقق شد.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه اکنون 260 بقعه فعال در استان مرکزی وجود دارد، تصریح کرد: یکصد بقعه در حال انجام عملیات عمرانی بوده و نیازمند توجه و مساعدت مردم برای تکمیل است.


گفتنی است، در پایان این مراسم کلنگ بازسازی بقعه امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان با حضور حجت الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، محمد حسین مقیمی، استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان استان و مردم به زمین زده شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 385522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha