مراسم احیای شب قدر در جوار بارگاه امامزاده زبیده خاتون دلیجان

خبرگزاری شبستان: همزمان با سومین شب از شب های مبارک قدر مراسم احیای این شب نورانی در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده زبیده خاتون(س) شهرستان دلیجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه شهرستان دلیجان شامگاه گذشته (29 تیر) در مراسم احیای شب قدرضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) گفت: بر الگوی گیری از زندگی و سیره این بزرگواران تاکید کرد.


وی با اشاره به اینکه شب های نورانی قدر فرصت مناسبی برای ارتباط هر چه بیشتر با معبود است، ادامه داد: امید است با انجام دادن اعمال وارده در این شب ها استفاده کافی و وافی را از این شب های نورانی ببرند.


حجت الاسلام نیشابوری با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) در این شب ها بسیار سفارش شده، ادامه داد: ذکر امام حسین همچون نمک در غذا است و همین در اهمیت زیارت امام حسین کافیست که در اکثر مناسبت ها زیارت امام حسین وارد شده است.


امام جمعه دلیجان اضافه کرد: یاد امام زمان(عج) و توجه به ایشان نیز در این شب مهم است چراکه خلیفه الله است و آقا را قسم بدهیم و هرچی می خواهیم از ایشان طلب کنیم.


حجت الاسلام نیشابوری با اشاره به اهمیت حضور در مساجد و بقاع متبرکه در این شب های با عظمت، ادامه داد: در اهمیت این شب ها و حضور در مسجد همین بس که امام صادق(ع) در بستر بیماری بودند اما فرمودند مرا به مسجد ببرید.

 

وی با بیان اینکه امشب شب توبه و استغفار است و باید با پاک کن توبه گناهانمان را پاک کنیم اظهار کرد: در روایت داریم اگر بنده ای گناهی مرتکب شد تا 7 ساعت آن گناه را برایش نمی نویسند اگر بعداز این ساعت توبه نکرد آنوقت برایش می نویسند.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد رضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان نیز بر استفاده از فرصت این شب های مبارک تاکید کرد و گفت: همه باید کمال استفاده را از این شب های با عظمت ببرند و به راز و نیاز و توبه و استغفار بپردازند.

 

گفتنی است این مراسم با حضور فرماندار، شهردار، رئیس دادگستری دادستانی، مسولان شهرستان دلیجان و جمعی از مردم مومن و متدین شهر اراک برگزار شد و شرکت کنندگان به قرائت دعای جوشن کبیر، افتتاح، اقامه نماز، قرآن به سر و عزاداری و سوگواری پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 387425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha