بهره مندی از استادان حوزه علمیه الغدیر نراق در بقاع متبرکه دلیجان

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان از بهره مندی از استادان حوزه علمیه الغدیر نراق در بقاع متبرکه شهرستان دلیجان خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان با اشاره به تعامل و همکاری این سازمان با حوزه علمیه الغدیر نراق به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در دیداری که از سوی این سازمان با رئیس حوزه علمیه نراق صورت گرفت بر تعامل و همکاری بین این دو نهاد تاکید شد.
 

وی حضور روحانیان و مبلغان دینی در بقاع متبرکه را راهی برای ترویج فرهنگی دینی و همچنین تبیین فرهنگ وقف و موقوفات در بین افراد جامعه دانست.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان ضمن اشاره به بهره مندی از اساتید حوزه علمیه در مناسبت های مختلف در حرم مطهر امامزادگان این شهرستان، گفت: در ایام و مناسبت های مختلف بقاع متبرکه میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند که این زمان ها فرصت مناسبی برای ترویج دین و مسایل فرهنگی و اعتقادی است.


حجت الاسلام آسوده با اشاره به جایگاه وقف و بقاع در جامع گفت: انشالله در ماه مبارک رمضان از اساتید حوزه علمیه این شهرستان در برنامه ضیافت الهی و نشاط معنوی استفاده خواهد شد.


وی با بیان اینکه حضور استادان و فرهیختگان در این مجموعه زمینه را برای احیای موقوفات در سطح شهرستان فراهم می کند، بیان کرد: با تعامل و همکاری این دو مجموعه می توان گام های موثری برداشت و از ظرفیت این مکان معنوی بهره برداری مناسب کرد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان همچنین از  اهداء موسوعه 50 جلدی حضرت امام خمینی ره به حوزه علمیه الغدیر نیز خبر داد.


وی همچنین به مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده زبیده خاتون (س) این شهرستان اشاره کرد و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان مراسم معنوی غبارروبی با حضور امام جمعه محترم نراق ، مدیر حوزه علمیه الغدیر نراق، شهردار نراق، هیئت امنا، خادمین افتخاری و زائرین انجام شد.


گفتنی است، در این فضای معنوی که با مداحی شروع شد و با ذکر مدیحه سرایی همراه بود فضای تربتخانه و شبستان های اطراف غبارروبی و جهت ضیافت الهی مهیا شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 378950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha