وقف 300 میلیون ریالی در دلیجان برای مسجد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دلیجان از وقف 300 میلیون ریالی در این شهرستان جهت حسینیه و مسجد امام حسین(ع) خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان با اشاره به اهمیت وقف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک بر ترویج این سنت حسنه الهی در جامعه تاکید کردو گفت: همه افراد جامعه باید در راستای ترویج این سنت حسنه الهی تلاش کنند.


وی با اشاره به وقف 300 میلیون ریالی در دلیجان گفت: این وقف جدید دو اتاق به متراژ 150 متر در روستای ریجان شهرستان دلیجان است که جهت حسینیه مسجد امام حسین( ع ) وقف شد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان با اشاره به اینکه ارزش ریالی این وقف جدید به مبلغ سیصد میلیون ریال می باشد، بیان کرد: این ملک توسط سه برادر به نام های حاج احمد و حاج محمود و حاج علی رجبی انجام شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه این ششمین وقف در سال 1393است که در سطح شهرستان انجام می شود، اضافه کرد: مردم مومن و متدین شهرستان دلیجان همواره در این راستا پیشگام بوده و با وقف املاک و دارایی های خود به ترویج این فرهنگ دینی کمک می کنند.

 

حجت الاسلام آسوده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره بر اینکه ترویج سنت حسنه وقف در جامعه ضروری است، گفت: وقف امری پسندیده و توصیه شده است که اگر در جامعه فرهنگ سازی و احیاء شود و موقوفات در مسیر درست آن صرف شود، سبب توسعه و تحول و از بین بردن فقر می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 379271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha