کاروان پیاده الشهداء از بندرعباس عازم مشهد مقدس می شود

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهداء از راهپیمایی کاروان پیاده الشهداء برای نهمین سال متوالی از گلزار شهدای گمنام بندرعباس به سمت مشهد مقدس خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهداء در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس از راهپیمایی کاروان پیاده الشهداء برای نهمین سال متوالی از گلزار شهدای گمنام بندرعباس به سمت مشهد مقدس خبر داد.

 

وی گفت: این کاوران 45 نفره، ششم شهریور ماه سال جاری مصادف با اول ماه ذوالقعده(سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت بندرعباس را به مقصد مشهد مقدس ترک خواهد کرد.
 

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان با بیان اینکه مسجد الشهداء 46 شهید دفاع مقدس و شهدای انقلاب را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، خاطر نشان کرد: کاروان پیاده الشهداء بر اساس برنامه ریزی از 9 سال پیش تاکنون به صورت یک سال درمیان، یک سال به مشهد مقدس و یک سال به سمت قم حرکت کرده است.
 

دبیر کاروان پیاده الشهداء ادامه داد: این حرکت برای نخستین بار در سال 85 و با شعار " با ولایت زنده هستیم " انجام شد.
 

وی تصریح کرد: برای اینکه شبهه‌ای در بحث پیاده روی به وجود نیاید و بتوانیم این موضوع ارزشمند را در استان تقویت کنیم از مراجع عظام ازجمله آیت االله صافی گلپایگانی، مکارم، علوی گرگانی و نوری همدانی استفتاء گرفته‌ایم و آنها نیز این حرکت را نشانه عشق و علاقه و ثواب بیشتر ذکر کرده‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان مدت زمان حرکت کاروان را 10 روز اعلام کرد و افزود: کاروان پس از ورود به شهرهایی که در مسیر حرکت قرار دارند، برنامه های متنوع فرهنگی از جمله حضور در گلزار شهدا و تجدید بیعت با شهیدان والامقام، دیدار با خانواده های شاهد، دیدار با نماینده ولی فقیه و حضور در هیات رزمندگان و دیدار و گفتگو با جوانان بسیجی، برپایی نمازجماعت، دعای کمیل، ندبه، توصل و زیارت عاشورا و طرح تلاوت نور برگزار خواهد کرد.
 

وی عنوان کرد: این کاروان 45 نفره که اکثرا بسیجی ، طلبه و دانشجو می باشند روزانه بین 200 کیلومتر به صورت امدادی پیاده روی می کنند که در یک برنامه ریزی انجام شده پس از عبور از 21 شهر و روستا مسیر هزار و 618 کیلومتری بندرعباس تا مشهد مقدس را طی مسیر خواهند کرد.
 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهداء بندرعباس، حمایت از مقام معظم رهبری(دامه برکاته)، تبلیغ دوستی و محبت اهل بیت و نشر پیام شهدا را ازجمله اهداف این حرکت برشمرد.

 

وی با بیان اینکه این برنامه برای نهمین سال پیاپی به همت کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج الشهدا اجرا می شود، گفت: امسال با هماهنگی هایی که از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان صورت گرفته، همه کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در طول مسیر خدمات لازم را به کاروان ارائه خواهند کرد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 394520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha