اقتصاد مقاومتی با رفع موانع تولید در جامعه محقق می‌شود

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رفع موانع تولید باید در دستور کار دولت قرار بگیرد زیرا اگر این موضوع از بین نرود ما نمی‌توانیم شاهد پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از ستاد خبری همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، محمد رضا محسنی ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه تدوین قوانین اقتصاد مقاومتی هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: راهکار‌های بسیار زیادی در این حوزه پیشنهاد شده است که به نظر می‌رسد دولت باید در این زمینه جدیت بیشتری را از خود بیشتر نشان دهد.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: رفع موانع تولید باید در دستور کار دولت قرار بگیرد زیرا اگر این موضوع از بین نرود ما نمی‌توانیم شاهد پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه باشیم.


وی با بیان اینکه دولت باید شرایط مساعدی را برای تولید کنندگان فراهم کند، افزود: سیاست‌های تشویقی در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌تواند زمینه تحقق این موضوع را در جامعه فراهم کند.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واردات در کشور باید همراه باید با صادرات باشد چرا که واردات به تنهایی می‌تواند زیرساخت‌های اصلی کشور را با مشکل مواجه کند.


محسنی ثانی با اشاره به اینکه شدت مصرف بالای مردم یکی از آفت‌های اصلی عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است، تصریح کرد: مصرف بالا کشور را دچار مشکلات بسیار زیادی می‌کند و در این زمینه به نظر می‌رسد باید کارهای فرهنگی بسیار مناسبی انجام شود تا کشور بتواند این بحران را پشت سر بگذارد.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: باید از منابع عظیم و غنی داخلی به نحو احسن استفاده شود و استفاده از این منابع در قانون بودجه امسال در نظر گرفته شده است و امیدواریم که دولت بتواند در این زمینه موفق عمل کند.


وی به ترویج نگاه صادراتی با به کارگیری برندهای با کیفیت اشاره کرد و گفت: باید از تولید کنندگان بر‌تر در کشور حمایت شود تا بتوانیم با کمک این بنگاه‌ها مشکل رکود در کشور را حل کنیم.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها در کشورمی تواند زمینه بحث و گفت‌و‌گو و ارتباط بیشتر بین دولت و بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کند، زیرا این ارتباط‌ ها شرایط را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه فراهم می‌کند.


گفتنی است؛ همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی 20 شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 394750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha