برگزاری نخستین جشنواره کشوری تولیدات قرآنی استان اصفهان

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری جشنواره تولیدات قرآنی این استان برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: این جشنواره در رشته های هنری، فیلم نامه نویسی، داستان نویسی، خط و تذهیب برای اولین بار در سطح کشور در استان اصفهان برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه طرح های ویژه ای با هدف تعمیم، تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی درسطح عمومی جامعه برای سال آینده توسط م,سسات زیر مجموعه وزارت ارشاد اسلامی درحال انجام است، گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی ازطرح های ویژه ای که توسط موسسات قرآنی ارائه شود، حمایت می شود.
 

به گفته وی، ورود دستگاه های مختلف در برنامه های قرآنی به ویژه حفظ قرآن و همچنین نداشتن سامانه جامع اطلاعات قرآنی در شهرستان ها، استان ها و کشور را یکی از مشکلات پیش روی حوزه های قرآنی برشمرد و گفت: این موسسات مردمی، موسساتی هستندکه بعد از انقلاب تاسیس شدند و زیر نظر دستگاه های دولتی نبودند اما درحوزه های قرآنی فعالیت می‌کردند.

 

*نبود سامانه آمار جامع حافظان کل قرآن


معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تعددّ مراکز دولتی و غیر دولتی در حوزه های قرآن و عترت و عدم هماهنگی این موسسات را تاکید کرد و گفت: عدم هماهنگی این موسسات با یکدیگر باعث شده است تا سامانه آمار جامعی از حافظان کل قرآن وجود نداشته باشد.


*ساخت نرم افزار جامع اطلاعات قرآن کشور


حجت الاسلام یعقوبی، ساخت نرم افزار جامع اطلاعات قرآن کشور توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یادآورشد و گفت: این نرم افزار جامع اطلاعات در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.


وی در پایان، در اختیار قراردادن اطلاعات دستگاه های فرهنگی برای تجمیع فعالان قرآنی در رشته حفظ و مربیان قرآنی به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ عمومی را خواستارشد و گفت:این اطلاعات به صورت جامع وارد سامانه می شود تا در سال 94 بتوان در همه حوزه های قرآنی، اطلاعات و آمار جامعی را در اختیار رسانه ها قرارداد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 394786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha