هدف جشنواره جابربن حیان تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان است

خبرگزاری شبستان:معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری در دانش آموزان یکی از اهداف جشنواره جابر بن حیان است.

به گزارش اجتماعی خبرگزاری شبستان، محمد دیمه ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سومین جشنواره جابر بن حیان که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: سومین جشنواره جابر بن حیان با شعار رویش محسوس با تولید پژوهش آغاز شد.

 

وی افزود: تعداد 172 تیم متشکل از 525 دانش آموز به نمایندگی از دیگر دانش آموزان در قالب ارایه نمایشگاه در این جشنواره شرکت کرده اند.

 

دیمه ور اظهار کرد: این جشنواره 25 درصد دانش آموزان کل کشور را دربر می گیرد و هدف و کارکرد آن تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری در دانش آموزان است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزیر با بیان اینکه امسال بیشتر انتقادات به تعلیم و تربیت برای حافظه محور بودن آن است، اظهار کرد: این جشنواره با راهنمایی معلمان و گروه های آموزشی و شورای معلمان مدارس به تقویت مهارتی دانش آموزان کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این جشنواره پرورش تفکر فلسفی است، اظهار کرد: دانش آموزان باید بتوانند با روش علمی و خلاقانه به پروژه های جدید دست یابند که محصول فعالیت آنان پرسش هایی است که به نتیجه رسیده است.

 

وی با بیان اینکه عمده پروژه های جشنواره جابر بن حیان به صورت شیمی انجام گرفته است، تصریح کرد: این جشنواره آینه تمام نمای توسعه کشور است اگر توجه جدی نکنیم نمی توانیم امیدوار باشیم. 

 

پایان پیام/


 

کد خبر 394800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha