برگزاری 10 جشنواره رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با دهه کرامت، ۱۰ جشنواره رضوی در این استان برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز (24 مرداد) در جمع خبرنگاران، گفت: امسال استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه کرامت از 5 تا 12 شهریورماه میزبان 10 جشنواره رضوی بوده که از این تعداد 9 جشنواره استانی و یک جشنواره ملی است.

وی با اشاره به این که سومین جشنواره ملی "آیین ‌های نمایشی و پرده‌ خوانی در فرهنگ رضوی" به میزبانی یاسوج برگزار می ‌شود، افزود: چهارمین جشنواره رضوی هنرهای تجسمی "دعای باران" نیز در گچساران برگزار می ‌شود.

کمالوندی بیان داشت: دومین جشنواره "عفاف و حجاب در فرهنگ رضوی" به میزبانی چرام و سومین جشنواره "داستانک رضوی" به میزبانی شهرستان باشت برگزار می ‌شود.

این مسئول فرهنگی و هنری از برگزاری جشنواره "شعر فارسی رضوی" به میزبانی شهرستان دنا خبر داد و افزود: شهرستان لنده میزبان برگزاری سومین جشنواره "پیامک‌ های رضوی" است.

وی عنوان کرد: چهارمین جشنواره خوشنویسی "حدیث سلسله الذهب" به میزبانی شهرستان کهگیلویه و سومین جشنواره "شیرخوارگان رضوی" هم در یاسوج برگزار می‌ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره "شعر محلی رضوی" به میزبانی بهمئی در دهه کرامت خبر داد.

کمالوندی برگزاری همایش پیاده روی و « احیاء جاده ولایت » را از دیگر برنامه ‌های دهه کرامت در این استان عنوان کرد و افزود: با توجه به این که شهر مارگون در مسیر کاروان حضرت امام رضا(ع) واقع شده همه ساله مردم این شهر و روستاها و بخش های همجوار با پای پیاده مسیر 2 کیلومتری از شهر مارگون تا حرم بی بی خاتونین (س) را طی می ‌کنند.

پایان پیام/

 

کد خبر 394845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha