بستر فرهنگ مورد توجه جریان های قدرت طلب است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد با بیان اینکه سرنوشت اسلام در دنیای امروز به سرنوشت این نظام بستگی دارد، گفت: بستر فرهنگ به عنوان خیزش گاه جریان های قدرت طلب مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز (30 مرداد) در دهمین همایش تخصصی مدیران کانون ها و مسئولین سازمان بسیج فرهنگیان کشور، مسئولین بسیج فرهنگیان را مدافعان دین و حریم ولایت خواند و اظهار داشت: زیارت امام رضا(علیه السلام) و درک حضور ایشان در این شرایط فرصتی مغتنم در زندگی حرفه ای و شخصی شما است.

 

آیت الله علم الهدی خطاب به مسئولین بسیج فرهنگیان تأکید کرد: با توجه به این که امام رضا(علیه السلام) زنده هستند و شما برای ملاقات با امام معصوم آمده اید بنابراین باید شخصیت و جایگاه خودتان را در برابر امام مشخص کنید و بدانید که شما به عنوان یک نیروی انسان ساز در این مکان حضور دارید.

  

وی مسئولین بسیج فرهنگیان را اشخاصی فعال در عرصه کار و فرهنگ دانست و افزود: زیارت شما نباید مانند زیارت تاجران و کاسبان و کارگران و دیگر طبقات جامعه باشد چرا که شما باید به عنوان کارگزاران انسان سازی و کسانی که رسالت دینی در دفاع از حریم دین و ولایت را دارند با امام رضا(علیه السلام) صحبت کنید.

  

امام جمعه مشهد با تأکید بر اهمیت تربیت نیروهای مدافع اسلام، تصریح کرد: شما وقتی در مقام زیارت امام (علیه السلام) قرار می گیرید باید بدانید که می خواهید در برابر این تهاجم که هم از داخل توسط جریان های فرصت طلب و قدرت یاب صورت می گیرد و از خارج توسط همه قدرت های دنیا علیه اسلام و دین تهدید می شویم، چه برنامه ای دارید.

  

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موقعیت حساس تاریخی و سیاسی کشور، افزود: موقعیت ما در دفاع از نظام و انقلاب نقطه عطفی در تاریخ ماست و این شرایط پیش از این در مورد هیچ ملتی رخ نداده است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بستر فرهنگ به عنوان خیزش گاه جریان های قدرت طلب مورد توجه است، تأکید کرد: سرنوشت اسلام در دنیای امروز به سرنوشت این نظام بستگی دارد و این اهمیت کار شما را دو چندان می کند.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که آیات قران کریم بر زنده بودن ائمه معصوم (علیهم السلام) دلالت دارد، گفت: امام (علیه السلام) ما را می بینند و سخن ما را می شنوند و پاسخ می دهند و این مسئله بر خلاف تصور ما که گمان می کنیم ارتباط با معصوم(علیه السلام) یک طرفه است.

 

آیت الله علم الهدی با تشریح نحوه ارتباط امام معصوم با شیعیان، افزود: امام معصوم ابتدا کدی را به قلب ما می فرستند و از طریق آن رابطه خود را با ما به قلب ما القاء می کنند و دلیل آن هم این است که وقتی چشم ما به گنبد و شبکه های ضریح حرم می افتد، دلمان می لرزد و اشک جاری می شود.

 

وی با اشاره به دستور خداوند به پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) در پیشی گرفتن در سلام به مؤمنان و پیروی ائمه از پیامبر(صل یالله علیه وآله و سلم)، تأکید کرد: این ما هستیم که بر مبنای باورمندی و ایمانی که بر معصوم (علیهما السلام) داریم تا چه میزان بتوانیم از ارتباط با معصوم در زندگی مان استفاده کنیم.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره افضل زیاراتی که برای زیارت ائمه وارد شده است، اذعان داشت: در زیارت جامعه کبیره، علاوه بر بیان عظمت ولایت و رابطه ای که خدا با ولی از یک طرف و ولی از طرف دیگر با خدا دارد، رابطه ی شیعیان با امام معصوم هم تعریف می شود.

 

وی با بیان فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، به اهمیت شناخت ائمه و جایگاه آنها توسط شیعیان و زائران اشاره کرد و گفت: در این زیارت، ما هم به شناخت جایگاه ائمه در تشیع اعتراف می کنیم و هم از خداوند می خواهیم که ما را عارف به حق ایشان قرار دهد.

 

پایان پیام/

کد خبر 395577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha