آغاز به کار جشنواره قرآنی دانشجویان کشور در ایلام

خبرگزاری شبستان: جشنواره قرآنی دانشجویان سراسر کشور، صبح امروز(1 شهریور) در آیینی آغاز به کار کرد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام سید محمدباقر هاشمی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، در حاشیه برگزاری آیین افتتاح این جشنواره، گفت: در این جشنواره یک هزار و 117 نفر از دانشجویان کشور شرکت کرده اند.


وی، با بیان اینکه این جشنواره در 5 بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی و هنری برگزار شده است، افزود: دانشجویان راه یافته به مرحله نهایی جشنواره بیست و نهم قرآنی دانشجویان کشور، در 4 سطح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و در 35 رشته با هم رقابت می‌کنند.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره صبح امروز(1 شهریور) با حضور 450 دانشجو از نقاط مختلف کشور در دانشگاه ایلام برگزار شد، ابراز کرد: 832 اثر از این دانشجویان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و 45 داور استانی، کشوری و بین‌المللی در این دوره از رقابت‌ها، داوری آثار را بر عهده دارند.


حجت‌الاسلام هاشمی، تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی اسلامی، اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها، ایجاد انس و الفت دانشجویان با قرآن و مفاهیم والای این کتاب آسمانی، تقویت فضای قرآنی و معنوی در دانشگاه‌ها، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی از جمله اهداف وزارت علوم در برپایی این جشنواره است.


وی، در پایان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره پس رقابت دو روزه دانشجویان، با معرفی نفرات برگزیده هر بخش در مقاطع مختلف دانشگاهی روز دوشنبه سوم شهریور سال جاری در محل دانشگاه ایلام برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 395790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha