آغاز به کار بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ایلام

خبرگزاری شبستان:بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی و همچنین هنرمندان و علاقه منندان به تئاتر در ایلام آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی گهرسودی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(3 شهریور) در این مراسم، اظهار کرد: در این جشنواره 7 گروه نمایشی راه یافته به مرحله نهایی اجرای همومی خواهند داشت.

 

وی، افزود: این جشنواره با حضور داوران اعزامی از مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از سوم تا پنجم شهریور ماه جاری در مجتمع  فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار و نمایش برگزیده به جشنواره منطقه ای کشور راه می‌یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بیان کرد: جشنواره تئاتر استانی هرساله با هدف پوشش، ساماندهی وایجاد تشکل‌های نمایش، تاکید بر اجرای عمومی و استمرار اجرا در ایلام برگزار می‌شود.

 

گهرسودی، با بیان اینکه نقدو بررسی بعد از هر اجرا در سالن جلسات برگزار می‌شود گفت: مراسم اختتامیه و اهدا جوایز روز چهارشنبه پنجم شهریور ساعت 9 صبح در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار خواهد شد.

 

وی، در با اشاره به اینکه برای اولین بار اجرای این جشنواره به هنرمندان این عرصه واگذار شده است، گفت: امیدواریم این جشنواره، فضایی مناسب برای تبادل افکار و نظرات اهالی تئاتر استان باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان با اشاره به اینکه زبان نمایش و تئاتر بهترین زبان برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان است، خاطرنشان کرد: استان ایلام در زمینه نمایش و تئاتر از استعداد های بالقوه ای برخوردار است که این جشنواره می تواند زمینه بروز و ظهور استعدادهای موفق برای آینده باشد.

پایان پیام/

 

کد خبر 396402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha