نمایش 3250 تصویر حرم رضوی در جشنواره عکس رضوی تبریز

خبرگزاری شبستان: مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: عکاسان رضوی از 27 استان و 59 شهر با سه هزار و 250 قطعه عکس شامل دو هزار 817 قطعه تک عکس و 433 مجموعه‌ی عکس در جشنواره عکس رضوی تبریز شرکت نموده اند.

 

علی اکبر صفی پور مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ ضمن بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از جشنواره عکس رضوی امسال شده است گفت: نمایشگاهی شامل آثار برتر جشنواره در دهه کرامت برپا می شود و کتاب نفیسی نیز از آثار برگزیده جشنواره چاپ و به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافت، اهدا می شود.

وی افزود: نمایشگاه آثار هنرمندان جشنواره سراسری عکس رضوی از 6 شهریور لغایت 16 شهریور در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز دایر است.

وی در ادامه اشاره کرد: با توجه به ارسال پیامک به شرکت کنندگان سال‌های قبل، تعدادی از آنها نیز در جشنواره شرکت کرده‌اند و اینگونه نیست که تنها عکاسان تازه کار در جشنواره شرکت داشته باشند و ما شاهد شرکت عکاسان حرفه‌ای نیز در جشنواره هستیم.

صفی پور در خصوص موضوعات این جشنواره اشاره کرد: زیارت حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه‌ها و امام‌زادگان، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه‌های مشهدالرضا، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور محورهای این جشنواره هستند که آثار از طریق پُست به دبیرخانه ارسال شدند.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه  آخرین مهلت ارسال آثار 15 مرداد بود، گفت: طی این مدت بیش از 3250 اثر از 365 عکاس از 27 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و در اختتامیه این جشنواره ما هشت نفر برگزیده داریم.

وی به برگزاری اختتامیه جشنواره در تاریخ 12 شهریور اشاره کرد و گفت: جوایز برگزیدگان جشنواره علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب 25 میلیون ریال، 20 میلیون ریال، 15 میلیون ریال، 12 میلیون ریال، 10 میلیون ریال، 8 میلیون ریال، 7 میلیون ، و 6 میلیون ریال است.

وی اعلام کرد: در طول این مراسم اختتامیه علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جشنواره، از دو عکاس برجسته آقایان جواد بهمنش و محمدرضا امتنانی نیز تجلیل می شود.

گفتنی است جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، دبیرخانه نمایندگی بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان آذربایجان شرقی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان،‌انجمن عکاسی استان و  انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار می شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 397146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha