همایش دهه کرامت در امامزاده سید سلیمان مشکین شهر برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش باشکوهی به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) در بارگاه امامزاده سید سلیمان (علیه السلام) فخرآباد مشکین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، این همایش به مناسبت دهه کرامت که از ششم تا شانزدهم ذی القعده یعنی از ولادت حضرت معصومه(سلام الله) تا ولادت امام هشتم شیعیان با حضور جمعی ازمسئولین استانی، محلی و حجت الاسلام و المسلمین باوقار امام جمعه مشکین شهر، فرمانده سپاه این شهرستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشکین شهر، بخشدار مرکزی و جمعی از اهالی منطقه برگزار شد.

 

در این همایش، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با اشاره به اینکه تفکر شیعی منحصر به جامعه ما نیست و دل‌های بسیاری در جاهای مختلف دنیا ارادتمند به اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: وقتی همایشی به نام ائمه(ع) و فرزندان آنان برگزار می‌شود، به طور طبیعی مردم و بویژه پژوهشگرِان مسلمان جذب این برنامه می‌شوند.

 

وی، با بیان این مطلب که اسلامی که دل‌ها را تسخیر کرده، اسلام مبتنی بر ولایت اهل بیت(ع) است، افزود: حتی اشخاص غیر مسلمان با حضور در این برنامه‌ها در می‌یابند که اسلام واقعی متفاوت با آن چیزی است که جریان‌های تکفیری و سلفی به عنوان اسلام مطرح می‌کند.

 

حجت الاسلام مشهوری نظری، یادآور شد: معرفی مناسب حرم های اهل بیت(ع) علاوه بر اینکه به لحاظ فرهنگی اقدام تأثیرگذاری است برکات اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای استان دارد.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام صحت مند، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشکین شهر، با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد این اداره پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ حسنه وقف، ترغیب و تشویق مردم به سمت وقف مشارکتی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ضرورت تعامل هیئت امناء بقاع متبرکه، همکاری بسیج و اوقاف از مهمترین فعالیت های عملکرد اوقاف شهرستان مشگین شهر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 397561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha