جشن های دهه کرامت فرصتی مناسب جهت نهادینه شدن ارزش های معنوی در جامعه است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی جهت نهادینه کردن فرهنگ غنی رضوی و ارزش های ناب اسلامی برگرفته از فرهنگ قرآن و عترت است.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد دو دردانه خاندان معظم رسالت و نبوت، با بیان اینکه در دهه کرامت امامزادگان استان همدان میزبان مردم شریف و متدین می باشند، به خبرنگار شبستان گفت: جشن های دهه کرامت در جوار آستان مقدس بقاع متبرکه استان همدان برگزار می گردد.

 

وی برگزاری مراسم های مختلف مذهبی و اسلامی از جمله جشن میلاد ائمه اطهار(ع) که در آستان مقدس امامزادان برگزار می شود را گامی مهم و اساسی برای نهادینه شدن ارزش های معنوی در جامعه قلمداد کرد.

 

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اشاره به استقبال خوب مردم شریف استان از مراسم هایی که در بقاع متبرکه برگزار می شود، افزود: مردمی بودن این مراسمها و جشنها نقطه قوت آن بوده و می بایست تقویت گردد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به فضای معنوی که در امامزادگان و بقاع متبرکه حاکم می باشد، افزود: این موضوع باعث گرایش مردم متدین ایران اسلامی به سوی آستان مقدس فرزندان اهل بیت(ع) شده و بر نشاط معنوی این بقاع می افزاید.

 

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی یادآور شد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبدیلبقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، با برگزاری مراسم ها و برنامه های منسجم فرهنگی و مذهبی این مهم محقق می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت دهه کرامت نیز گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمیاست تا فرهنگ غنی رضوی در سطح جامعه تبیین و ترویج گردد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان جاری و ساری شدن فرهنگ رضوی در جامعه کنونی را موجب بسترسازی در راستای گسترش بیش از پیش این مهم دانست و بر لزوم آن نیز صحه گذاشت.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 397754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha