سی و هفتمین مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در  اردبیل  برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در استان اردبیل خبر داد.

حجت الاسلام جواد میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار کرد: ثبت نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از 22 مرداد شروع شده و تا 21 مهر 93 ادامه دارد.

 

وی، با اشاره به این نکته که این مسابقات در دو مقطع سنی شکوفه های زیر 16 سال یعنی متولدین اول اسفند سال 77 به بعد و بزرگسالان بالای 16 سال، در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانیwww.quraniran.ir و یا مراجعه حضوری به ادارات اوقاف سراسر استان، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ادامه داد: ثبت نام کنندگان می توانند با توجه به شرایط و مقررات این دوره از مسابقات، در رشته های مفاهیم تخصصی، حفظ یک،2، پنج ،10 ،20جزء، حفظ کل، مفاهیم، فرازخوانی (تلاوت تقلیدی)، اذان، قرائت و حفظ پنج و 10 جزء، قرائت و ترتیل شرکت کنند.

 

این مقام مسئول، با بیان این مطلب که هر نفر تنها می تواند در یکی از رشته های حفظ، قرائت یا ترتیل شرکت کند ولي شركت در رشته مفاهيم تخصصي به عنوان رشته دوم بلامانع است، عنوان کرد: نفرات اول مسابقات سراسری طی ادوار گذشته در تمامی رشته‌ها و مقاطع و نفرات برتر مسابقات بین المللی ایران حق شرکت در مسابقات را ندارند.

 

حجت الاسلام میرزایی، با بیان اینکه قرآن چراغ راه بشریت برای دستیابی به سعادت جاودانه است، خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همه ساله در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، اقداماتی از قبیل برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن برگزار می کند.

 

گفتنی است: این دوره از مسابقات از تاریخ 21 مهرماه به بعد به تفکیک شهرستان ها و در مقاطع مختلف برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 398423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha