اهل سنت کردستان نذورات و خواسته های خود را نذر امام رضا (ع) می کنند

خبرگزاری شبستان: کارگردان کردستانی نمایش «غریبه» گفت: در شهر ما با توجه به این که اهل تسنن هستند و اعتقاد خاصی به امام رضا (ع) دارند، اگر چیزی بخواهند و نذری داشته باشند، نذر امام رضا (ع) می کنند.

امیر زارع زاده، کارگردان نمایش «غریبه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: روند برگزاری جشنواره آیین های نمایشی مسیر خوب و مناسب را طی می کند.

زارع زاده گفت: فرزندان یاسوج در راستای برگزاری جشنواره خیلی زحمت می کشند و نحوه برخورد آنها ستودنی است.

کارگردان کردستانی نمایش «غریبه» با بیان این که اگر برگزاری نمایش های محله ای حذف شود به نسبت بهتر خواهد بود، افزود: اجرای محله ای باعث اذیت شدن گروه می شود و با فراهم کردن بستر، می توان اجراهای خوبی در سطح محلات داشته باشیم.

وی حضور در سه دوره جشنواره "آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی" و اجرای تئاتر خیابانی را از کارهای عمده در حوزه فرهنگ رضوی عنوان کرد و گفت: نمایش غریبه، حاجی لک لک، روزگار شهر من و رسم و سنت از دیگر تولیدات هنری است.

زارع زاده با ابراز خرسندی از نحوه اطلاع رسانی جشنواره به خلاصه ای از نمایش اجرایی در این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: در شهر ما با توجه به این که اهل تسنن هستند و اعتقاد خاصی به امام رضا (ع) دارند و اگر چیزی بخواهند و نذری داشته باشند، نذر امام رضا (ع) می کنند.

وی به خلاصه ای از نمایش خود اشاره و ادامه داد: در روستا خشکسالی می شود که یکی از اهالی به زیارت امام رضا (علیه السلام) می رود که در صحن حرم خواب می بیند که کسی می گوید غریبه ای در روستا وجود دارد که اگر مراد او را حاصل کنید، خداوند مراد شما را حاصل می کند.

کارگردان کردستانی نمایش «غریبه» از عوامل و دست اندرکاران اجرایی جشنواره آیین های نمایشی در کهگیلویه و بویراحمد تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدورایم در سال های آینده این جشنواره در یاسوج برگزار شود.

 پایان پیام/

 

کد خبر 398873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha