جشنواره "آیین های نمایشی" هر ساله باشکوه و عزم بیشتری برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی "آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" هر ساله باشکوه تر و عزم بیشتری برگزار می شود.

رضا گشتاسب، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: جشنواره ملی " آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" امسال با ارسال حدود 50 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کار خود را آغاز کرد.

گشتاسب افزود: بعد از بازبینی اولیه آثار، حدود 27 اثر به داوری نهایی رسیدند که در این مرحله با داوری دکتر اردشیر صالح پور، محمدعلی پیرسبزی و رضا گشتاسب آثار داوری شد و 15 اثر در بخش صحنه ای و 12 اثر در بخش خیابانی حضور داشتند.

وی بیان داشت: در بخش صحنه ای با وجود این که آثار بسیار خوبی بودند؛ ولی به دلیل این که آیین نبودند و رویه جشنواره بر این بود که صرفا آثاری که دارای آیین های نمایشی باشند و نه تئاتر صحنه ای، متاسفانه این آثار پذیرفته نشد.

این مسئول نمایشی استان عنوان کرد: در آیین های نمایشی در بخش خیابانی آثار خوب و با کیفیت بسیار بالا بود که در نهایت هفت اثر به مرحله نهایی رسیدند.

گشتاسب عنوان کرد: امیدواریم که این اتفاق بیافتد که مردم بیش از پیش با تئاتر آشنایی پیدا کنند؛ ضمن این که آثار بسیار خوب و ارزنده ای در این دوره حضور دارند و مطمئن هستیم که ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار می کند.

وی ادامه داد: آیین های نمایشی زیبا، مفرح و ارزشمندی از استان های دیگر با فرهنگ های مختلف به استان آمده و به نوعی تبادل اندیشه ای بین فرهنگ غنی استان ما و سایر استان های دیگر است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی " آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" هر ساله باشکوه تر و عزم بیشتری برگزار می شود.

گشتاسب خاطرنشان کرد: انتظار داریم سایر نهادهای بالادستی به وضعیت فرهنگ کمک کنند و هر چند اداره ارشاد متولی برنامه هاست؛ ولی ادارات دیگر نیز در برگزاری باشکوه این برنامه ها همکاری داشته باشند و برای اشاعه فرهنگی ایرانی و اسلامی نیازمند همکاری همه ادارات، نهادها و دستگاه ها هستیم.

وی گفت: بعد از این که گروه ها اجراهای خود را انجام دادند حداقل یک یا 2 اثر انتخاب و دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین المللی "تئاتر فجر" برای حضور در مهم ترین رویداد جشنواره تئاتر کشور که ویترین سالانه تئاتر ماست، معرفی می شوند.

پایان پیام/

کد خبر 398543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha