سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی به کار خود پایان داد

خبرگزاری شبستان: سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی، صبح امروز (8 شهریور) با معرفی نفرات برتر این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی رضوی از سری برنامه های دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور عاشقان عصمت و طهارت(ع) و مروجان فرهنگ رضوی در دو بخش شعر و داستان کوتاه برترین های خود را شناخت.

 

در مجموع، 145 اثر شامل 20 قطعه داستان و 125 قطعه شهر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در خاتمه از تولیدات نرم افزاری در حوزه رسانه، کارکنان و مروجان فرهنگ رضوی، برترین های سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات رضوی تجلیل شد.

 

هیات داوران سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی، از سید بهاء الدین حسینی مدیر مسول موسسه فرهنگی یاسین سنندج، ماموستا حیدر مصطفوی، امام جماعت مسجد سرهنگ سنندج و ماموستا خلیل آدابی امام جماعت مسجد قبای بهاران این شهر،با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدیه نقدی به دلیل تبلیغ و ترویج فرهنگی نبوی و رضوی تجلیل کرد.

 

در حوزه اقامه نماز و تقویت تقریب مذاهب اسلامی در طول یک سال گذشته از محمد مهدی طالبی، در حوزه تهیه کنندگان و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی هنری از طلا رحیمی، مدیر موسسه فرهنگی قرآنی معراج، از آرش حسین پناهی، مجری برنامه به رنگ ماه ایام مبارک رمضان صدا و سیمای مرکز کردستان و ابراهیم مومنی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهدیه سریش آباد هم با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی تجلیل شد.

 

در حوزه شعر آیینی از ابوالقاسم معمار شاعر آیینی شهرستان بیجار، منصور دولتی شاعر قروه ای و اکرم بهرام چی از بیجار نیز از دیگر هنرمندان مبلغ فرهنگ رضوی و نبوی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

طاهره تختی شاعره بیجاری، شهین مجیدی شاعره سنندجی، سید بهاءالدین حسینی مداح و شکوفه فتاحی داستان نویس از استان کرمانشاه نیز در این جشنواره با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

 

بابا علی مردوخی، زهره معاذی، سهیلا شیخی، امجد ویسی، محمد علی مومنی، سید شکری، ماجد رموزی، امید محمدی نیز در بخش هشت کارمند مبلغ و مروج فرهنگ و ادبیات رضوی شاغل در ادارات سطح استان کردستان شناخته شدند.

 

در بخش شعر کوردی بهمن میرزایی، زینب اکبری و یزدان بابایی از استان کرمانشاه به ترتیب عناوین هشتم و هفتم و ششم را به خود اختصاص دادند.

 

عیسی فلاحی از قروه، طاهره تختی از بیجار، شهین مجیدی از سنندج و هادی مومنی از لرستان نیز عناوین پنجم تا دوم بخش شعر کوردی جشنوراه را از آن خود کردند.

 

هیئت داوران سومین این جشنواره هیچ اثری را در بخش شعر حائز رتبه اول ندانست.

 

حبیب عنبری، مرتضی اسدی، ناهید قادری حاجی آبادی، شکوفه فتاحی از استان کرمانشاه به ترتیب عناوین هشتم تا پنجم بخش ادبیات داستانی این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

 

هیات داوران هیچ کدام از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را در بخش ادبیات داستانی در شان و نام امام رضا(ع) ندانست و کسی را به عنوان نفرات اول تا چهارم این جشنواره معرفی نکرد.

 

نسرین علی اکبری، اسدالله آزاد بخت، عرفان رجبی و علی نظر نظری داوری سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات رضوی را بر عهده داشتند. 

 

پایان پیام/

کد خبر 397804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha