ترویج فرهنگ ادبیات رضوی موجب نقویت  تفکر معنوی در جامعه می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ترویج فرهنگ رضوی را موجب نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر معنوی در جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج،حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، صبح امروز (8شهریور) در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی، گفت: ترویج فرهنگ و ادبیات رضوی، باعث نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر معنوی در جامعه ایران اسلامی می شود.

 

وی، افزود: فضاسازی جامعه نیز با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه معصوم (ع)، باعث جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان دین اسلام خواهد شد.

 

دیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره رضوی، تصریح کرد: علاقه شاعران و فعالان فرهنگی ادبیات کردی  به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی،از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

 

این مقام مسئول، ابراز کرد: تقویت روحیه استکبارستیزی و نشر دستاوردهای انقلاب از طریق شعر، تقویت همبستگی، بصیرت فرهنگی و نشر بیداری اسلامی، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

 

دبیر سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی در کردستان، گفت: همچنین ایجاد نشاط اجتماعی، همگرایی ملی و ارزش دادن به جایگاه زبان و ادبیات کُردی به‌عنوان ثروت ملی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره بین‌المللی رضوی بود.

 

وی، در ادامه با اشاره به فراخوان این جشنواره رضوی، افزود: فراخوان این جشنواره از آذر ماه سال گذشته اعلام شد و پس از فراخوان، این جشنواره شاهد استقبال خوب شعرا و ادبای کرد زبان برجسته کشور بودیم.

 

حجت‌الاسلام  جعفری، تصریح کرد: در مجموع 141اثر ادبی از 75شاعر و ادیب کردزبان به دبیرخانه سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی ارسال شد.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ابراز کرد: از این تعداد، 122 اثر در بخش شعر و 19 اثر دیگر در بخش داستان کوتاه  بوده که  11اثر در این جشنواره پذیرفته شده است.

 

این مقام مسئول، یادآور شد: در نهایت  45شاعر وادیب آقا و30 شاعر وادیب خانم آثار خودرا به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

 

دبیر سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی، افزود: این جشنواره در چهار بخش بودکه عبارت از بخش شعر ملی، داستان کوتاه ملی،تجلیل از کارکنان مبلغ ومروج فرهنگ رضوی و مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی برگزار شد.

 

وی، در پایان با تقدیر و قدردانی از همه کسانی که در جشنواره شرکت کردند،خاطرنشان کرد: سومین جشنواره  فرهنگ و ادبیات کردی رضوی از برنامه های دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)است که همزمان با ایام  دهه کرامت در کردستان برگزارشد.

 

گفتنی است، پیام وزیر ارشاد به سومین جشنواره  بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی توسط مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان برای حاضرین قرائت شد و در پایان برنامه از برگزیدگان این جشنوار ه با هدایای ولوح تقدیری تجلیل شد.

 

سومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی در کردستان، همزمان با ایام مبارک دهه کرامت و با حضور شعرا و ادبای کرد زبان سراسر کشور در مجتمع فرهنگی وهنری فجر سنندج برگزار شد،

 

پایان پیام/

کد خبر 397697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha