رسانه های بیگانه فرهنگ غنی اسلام را مورد هجمه قرار داده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: رسانه های بیگانه فرهنگ غنی اسلام را مورد هجمه قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شب گذشته(8 شهریور) در مراسم اختتامیه سومین همایش علمی، پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی اظهار کرد: این همایش برای سومین سال متوالی در استان زنجان برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه جلساتی با اساتید حوزه و دانشگاه های زنجان در این راستا برگزار شد، یادآور شد: تمام افراد جامعه خود را مستلزم عمل به سیره ائمه اطهار می دانند.

 

وی تصریح کرد: امید می رود با برگزاری این همایش ها زمینه را برای آشنایی با سیره علمی و عملی ائمه اطهار بویژه امام رضا(علیه السلام) فراهم سازیم.

 

مقدم با یادآوری اینکه قرآن کریم منشا هدایت جامعه بشری است، افزود: در حدیث ثقیلن نیز پیامبر گرامی اسلام از قرآن کریم و اهل بیت(علیه السلام) به عنوان مایه نجات بشریت یاد کرده است.

 

دبیر سومین همایش علمی پزوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی ادامه داد: متاسفانه هجوم رسانه های بیگانه موجب شده است تا حدودی از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار دور شویم.

 

مقدم با تاکید بر اینکه برگزاری این همایش کمک می کند تا با شیوه های زندگی و سیره اهل بیت(علیهم السلام)هماهنگ و همراه شویم، گفت: علما و روحانیون در مساجد و اساتید و فرهنگیان در دانشگاه ها و مدارس به توسعه و تروج سیره و سبک زندگی ائمه اطهار می پردازند.

 

وی در ادامه به برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی اشاره کرد و افزود: این نهاد تلاش می کند تا برنامه های مرتبط با سیره اهل بیت(علیه السلام) را پررنگ تر برگزار کند.

 

مقدم همچنین به برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی با عنوان رمضان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در قالب این جشنواره 105 برنامه دینی و قرآنی در استان زنجان برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان استان شور و شعور حسینی در سطح ملی و بین المللی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا در اعیاد اسلامی برنامه های متناسب با شور و شعور حسینی اجرا کنیم.

 

مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری اولین کنگره سراسری شعر حضرت زیبنب(سلام الله علیها) در استان زنجان خبر داد و افزود: این کنگره اسفند امسال همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) برگزار می شود.

 

وی به محورهای این کنگره سراسری اشاره کرد و افزود: زوایای زندگی آن حضرت که اسوه کامل شیعیان است در قالب حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، ایثار، فداکاری و مهر و هر آنچه ارزش که در وجود آن حضرت شده است، برگزار می شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: با برگزاری این برنامه ها و همکاری متولیان استان، زنجان رکورد برنامه های دینی را در کشور خواهد شکست.

 

مقدم از رایزنی با بیناد بین المللی امام رضا(علیه السلام) برای تغییر موضوع همایش رضوی در استان زنجان برای سال آتی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا موضوع مناسب و به روز تری را برای استان زنجان انتخاب کنیم.

 

وی از همکاری موسسه قرآنی احسن الحدیث و پژوهشگاه، فرهنگ، هنر و ارتباطات و بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) در اجرای این برنامه خبر داد و افزود: امسال 98 مقاله به این همایش ارسال شد که از این تعداد 11 مقاله به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

 

در پایان پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرائت شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 397872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha