جمع آوري 16 ميليارد ريال زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان:مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد از جمع آوري 16 ميليارد ريال زکات در استان در سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سيدغلامرضا متقي، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد امروز (18 شهریور) در نشست ستاد زکات این استان با حضور رئيس و دبير ستاد زکات کشور، گفت: زکات از واجبات دين مبين اسلام است که بر هرکس که توانايي پرداخت آن را دارد واجب است.

وي با بيان اين که فقرزدايي و محروميت زدايي از مهم ترين آثار پرداخت زکات است گفت: فقر دروازه ورود به همه مشكلات معضلات جامعه است لذا تا مشكلات فقر حل نشود مابقي مشكلات پا برجاست.

متقي با بيان اين که از ابتداي سال جاري تاکنون 16 ميليارد ريال زکات در استان جمع آوري شده، بيان کرد: اين مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 400 درصدي دارد و اميدواريم که تا پايان سال افزايش يابد.

این مسئول اظهار داشت: شوراي زکات در تمامي مراکز شهرستان‌ ها، بخش‌ ها، دهستان‌ ها و روستاها فعال است و همچنان کار جمع‌ آوري زکات توسط عاملين زکات در استان صورت مي گيرد.

متقی با اشاره به اين که استان جزء استان هاي برتر کشور در زمينه پرداخت زکات است، گفت: جهت بسط و گسترش فريضه زکات، نياز به همکاري و همياري همه مسئولين جهت نهادينه کردن اين فرمان الهي به منظور برقراري عدالت و مساوات در جامعه هستيم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد لازمه تحقق اين امر را تبليغات و اطلاع رساني، دعوت از ائمه جمعه در سازمان صدا سيما، ترغيب و تشويق کشاورزان، دامداران و ديگر اقشار جامعه در پرداخت زکات و همچنين تقدير از کشاورزان و دامداران نمونه در همايش ها و انعکاس اخبار آن در مطبوعات و رسانه ها ذکر نکرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 400571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha