سال گذشته سه هزار و 700 ميليارد ریال زکات در کشور جمع آوري شد

خبرگزاری شبستان: مديرکل امور اجرايي زکات گفت: در سال گذشته سه هزار و 700 ميليارد ریال زکات در کشور جمع آوري شد که از اين مبلغ پنج هزار پروژه به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حسين نبيلو، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور امروز (18 شهریور) در نشست ستاد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: زكات حكمي شرعي است كه در قرآن و احاديث مختلف بارها به آن اشاره شده و در بسياري مواقع به دليل اهميت ويژه آن در كنار نماز از آن ياد شده است.

وي با بيان اين که پرداخت زکات از نظر شرعي واجب محسوب مي ‌شود، افزود: طبق احکام شرعي تنها بر 9 چيز واجب است كه شامل گندم، جو، خرما، كشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مي‌ شود و طبق احكام شرعي خاص كساني كه داراي ميزاني مشخص از اين اموال باشند بايد سالانه مقداري از آن را به عنوان زكات پرداخت كنند.

نبيلو با بیان این که طبق قانون زكات، كميته امداد بازوي اجرايي اين قانون محسوب مي ‌شود، اظهار داشت: كميته امداد بايد با كمك امامان جمعه، جماعت و روحانيون محلي با تشكيل ستادهاي ويژه، زكات را از كشاورزان و روستاييان كه بيشترين كساني هستند كه زكات شامل حال آنها مي ‌شود، جمع ‌آوري كنند.

این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته سه هزار و 700 ميليارد ریال زکات در کشور جمع آوري شد که از اين مبلغ پنج هزار پروژه به بهره برداري رسيده و یک هزار ميليارد ریال هم براي 300 هزار خانواده نيازمند رفع مشکل شده است.

نبيلو با اشاره به اين که استان کهگيلويه و بويراحمد نسبت به جمعيت در خصوص پرداخت زکات جزء سه استان اول کشور است،گفت: در سال گذشته بيش از 2 درصد زکات جذب شده و اميد است که اين روند در سال جاري رشد بيشتري داشته باشد.

وي تصريح کرد: پرداخت زکات هر سال نسبت به سال قبل به دو برابر مي رسد و سالانه رشد صد در صدي دارد.

پایان پیام/

 

کد خبر 400720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha