روحانیان، مسئولیت وحدت ملی را بر عهده دارند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیان مسئولیت پاسداری از خون شهدا، وحدت ملی و انسجام اسلامی، جهاد علمی و اقتصادی، گسترش فقاهت اسلامی و اهل بیت(ع) را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله دری نجف آبادی، شب گذشته (31اردیبهشت) در یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه حقانی، رهبری و امامت جامعه اسلامی را یکی از مسایل مهم و کلیدی در عالم اسلام دانست و اظهار کرد: در ایام زندگانی ائمه، امامت بر عهده ایشان بود و در شهرهای دیگر نمایندگان برگزیده ایشان، مشعل دار هدایت و قطب نمای عالم تشیع بودند.

 

وی افزود: فقها دژهای محکم و فولادینی بودند که برای پاسداری از اسلام، اهداف و احکام اسلامی انجام وظیفه کردند تا پاسخگویی به نیازها و مسایل در هر عصر و زمانی انجام بگیرد و جهان تشیع بدون راهنمایان برگزیده نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: وجود امامزادگان و قبرستان شیخان قم چراغ راهنمایی است که از هزار و 200 سال قبل به این طرف همچنان می درخشند و راهنما هستند تا اهداف عاشورا، غدیر خم، امام زین العابدین و زینب(س)به بشریت آینده برسد.

 

امام جمعه شهر اراک با اشاره به اینکه تاریخ عالم اسلام و تشیع پر از مردان بزرگ است، اظهار داشت: برخی از قله های بلند فقاهت و معرفت، اعجوبه هایی هستند که در عالم نظیر ندارند، به طور مثال نمونه دیگری در دنیا برای خواجه نصیرالدین طوسی پیدا نمی شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: عبدالکریم حائری در زمان دیکتاتوری رضاخان مدرسه فیضیه را راه اندازی کرد و سفره اهل بیت را پهن کرد که نتیجه آن، امام خمینی(ره) و آیت الله اراکی و گلپایگانی شدند.

 

وزیر پیشین اطلاعات کشور زحمات امام خمینی(ره) شکل گیری انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: امام خمینی(ره) نهضت با عظمت انقلاب اسلامی را شروع کرد و اگر امروز این همه تحول در دنیای امروز به وجود آمده به برکت این زحمات است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: تا زمانی که علم به پاست، قال الصادق و قال الباقر برپاست و شیخ حسن نصرالله فریاد می زند و رهبر انقلاب، این کشتی را هدایت می کنند.

 

امام جمعه شهر اراک گفت: پدر و مادری که بابت طلاب زحمت کشیدند تا چراغ هدایت دین را پاسداری کنند، درثواب آنها شریک هستند.

 

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: مگر می شود عظمت آخوند را با ترازو کشید، آیت الله بروجردی و امثال آن، حق با عظمتی بر گردن اسلام دارد.

 

وی با تاکید بر جایگاه شهدا در نزد خداوند عنوان کرد: شهدا خوف دنیا را داشتند اما در دار امن الهی دارای جایگاه و مقام شدند و چه مقامی بالاتر از آن وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: شهدا به آرزوها و آمال خود رسیدند، امیرالمومنین(ع) نیز در محراب شهادت گفت من رستگار شدم.

 

امام جمعه شهر اراک با بیان اینکه ما روحانیان مسئولیت خطیری در این زمان داریم، تصریح کرد: مسئولیت پاسداری از خون شهدا، وحدت ملی و انسجام اسلامی، جهاد علمی و اقتصادی، معنوی و اخلاقی، تبلیغی، گسترش فقاهت اسلامی و اهل بیت(ع) در جهان کار بسیار بزرگی است.

 

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: امروز هزاران مساله جدید و هزاران شبکه ماهواره ای مطرح است که تا دیروز مطرح نبود و باید آماده پاسخگویی به این شبهات باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 40183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha