چرا اوباما در سخنرانی خود اسمی از غزه نبرد !

چرا اوباما درباره تخریب غزه تحت محاصره اسراییل که مورد تایید دولت وی در واشنگتن است سخن نمی گوید؟ و چرا رژیم صهیونیستی را از ادامه محاصره غزه منع نمی کند؟

به گزارش خبرگزاری شبستان، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در نطق مهم خود درباره مسائل خاورمیانه که در روز پنج شنبه (30 می) انجام شد، بار دیگر سعی کرد با لفاظی های خود درباره حل منازعه اسراییل و فلسطین واشنگتن را طرفدار صلح و خواهان اجرای عدالت نشان دهد.

وی مدعی شد که آمریکا همواره بر حق بازگشت مهاجران فلسطینی به خانه های خود و احقاق حقوق فلسطینی ها تاکید داشته است اما در اینجا این پرسش مطرح می شود.

که چرا اوباما درباره تخریب غزه تحت محاصره اسراییل که مورد تایید دولت وی در واشنگتن است سخن نمی گوید؟ و چرا رژیم صهیونیستی را از ادامه محاصره غزه منع نمی کند؟

اوباما در حالی از رژیم صهیونیستی و تامین امنیت آنها در سرزمین های اشغالی دفاع می کند که حدود 80 درصد از فلسطینی ها در غزه نیاز به کمکهایخارجی برای گذران زندگی و تامین مایحتاج اولیه خود دارند، هزاران خانواده در این شهر بی خانمان شده اند و تعداد زیادی از تاسیساتی که در حمله اسراییل به نوار غزه در 2009 – 2008 تخریب شده اند نیاز به بازسازی هایی با هزینه های هنگفت دارند.

رژیم صهیونیستی مصرانه بر حق خود برای محاصره غزه، محدود کردن مردم این شهر و تضعیف اقتصاد این منطقه با جدا کردن آن از بازار تجارت بین المللی تاکید کرده است و این در حالی است که دیگر کشورها و سازمانهای بین المللی جهان به غیر از آمریکا مخالف این رویکرد اسراییل هستند که از آن جمله می توان به اظهارات بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد که محاصره غزه را غیرقابل قبول دانسته و بارها خواستار لغو آن شده است اما اسراییل که از حمایت ابرقدرت هایی چون آمریکا برخوردار است هیچ گاه برای اولتیماتوم های بین المللی اهمیتی قائل نشده است.

باراک اوباما در سخنرانی خود همانند دفعات گذشته مدعی نشد که امنیت اسراییلی ها به خاطر حملات موشکی حماس در معرض تهدید قرار دارد و این دقیق همان ادعایی است که صهیونیست ها به بهانه آن نوار غزه را محاصره کرده اند.

صهیونیست ها مدعی اند که هدف آنها از محاصره غزه این است که سلاح ها را از دست دولت حماس در غزه بگیرند و به این بهانه در حدود یک میلیون و 600 هزار مردم بی گناه را در این منطقه زندانی کرده اند.

در حقیقت مردم غزه و به ویژه زنان و کودکان بی دفاع و بی گناه این منطقه بهای خودکامگی های اسراییل و ممانعت این رژیم برای استفاده از راه حل های دیپلماسی و انجام مذاکره برای رسیدن به هدف ادعایی خود را می پردازند.

براساس قوانین بین المللی این اقدام صهیونیست ها یک تنبیه دسته جمعی به حساب می آید و جنایت علیه بشریت تلقی می شود اما آمریکا و دولت های اروپایی هیچ اقدامی برای پایان دادن به محاصره نوار غزه از سوی اسراییل انجام نمی دهند.

کماندوهای اسراییلی در سال گذشته حتی به کشتی های آزادی کمک رسانی به غزه نیز رحم نکردند و با حمله به این کشتی ها 9 فعال حقوق بشر را کشتند اما آمریکا در این مورد نیز سکوت اختیار کرد و هیج گاه اسراییل را محکوم نکرد.

اما از آنجا که مردم جهان در چند ماه اخیر با مشاهده انقلاب های تونس و مصر و پیروزی مردم در برابر دیکتاتورهای خود شاهد آن بوده اند که اتحاد انسانی بسیار قدرتمندتر از نیروی سلاح است بار دیگر دست به دست هم داده اند تا با فرستادن کشتی های کمک رسانی به نوار غزه مردم این منطقه را از زیر بار ظلم و ستم صهیونیست ها نجات دهند.

با وجود اینکه آمریکا و اسراییل دست به دست هم داده اند تا نوار غزه زیر پاهایشان لگدمال شود اما دیگر مردم جهان در سوی دیگر دست به دست هم داده اند تا فلسطین را از زیر یوغ اسراییل نجات دهند و بازار اقتصاد جهانی را به روی این منطقه باز کنند.

 

کد خبر 40247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha