دفاع مقدس پازلی از بازی های استکبار با مدیریت آمریکا بود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، اظهار داشت: دفاع مقدس پازلی از بازی های استکبار با مدیریت آمریکا بود که به منظور برگرداندن منافع استکبار در منطقه شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سردار محمد علی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، امروز(26 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برنامه های هفته دفاع مقدس، با اشاره به نقش بارز و تاثیرگذار رسانه ها در دوران دفاع مقدس گفت: نقش رسانه ها در دوران دفاع مقدس هم پای رزمندگان بود و امروز نیز باید در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران بود و در این دوران همه اقشار و اصناف مختلف و زنان و مردان درگیر جنگ بودند و برای دفاع از میهن اسلامی مان جانفشانی کردند، افزود: اولین قشری که در مقابل رژیم بعثی مقاومت کرد مرزنشینان بودند، مردم شهرهای آبادان، خرمشهر، شوش، هویزه، سوسنگرد و بستان در ابتدای جنگ تلاش بسیاری برای مقابله با دشمن انجام دادند.

 

سردار علی پور، با اشاره به اینکه دانشگاهیان بیشترین قشری بودند که در جنگ حضور داشتند و با علم و دانش خود توانستند بسیاری از ئوطئه هایی که برای نابودی انقلاب در نظر گرفته شده بود، خنثی کنند، ادامه داد: دفاع مقدس پازلی از بازی های استکبار با مدیریت آمریکا بود که به منظور برگرداندن منافع استکبار در منطقه شکل گرفت.

 

وی یکی از منافع آمریکا بحث انرژی و نفت دانست با بیان اینکه استکبار می خواست نفت را به شکلی مدیریت کنند که بر منطقه مسلط شوند، تصریح کرد: از دیگر منافع آمریکا بحث بازار کار بود چرا که قبل از انقلاب چندین هزار آمریکایی و اروپایی در لایه های میانی کشور مشغول به کار بودند و با پیروزی انقلاب همه این منافع را از دست دادند.

 

وی با بیان اینکه بحث ژاندارمی منطقه به وسیله ایران برای آمریکا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فراهم بود که این منفعت نیز با پیروزی انقلاب اسلامی از میان رفت، ابراز کرد: امروز آمریکا به افغانستان و عراق لشکرکشی می‌ کند و تلفات نیروی انسانی و سخت ‌افزاری این اقدامات را خود بر عهده می‌گیرد ولی پیش از این، چنین نبود و این مأموریت بر عهده ایران بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، با بیان اینکه استکبار برای نابودی انقلاب اقدامات بسیاری انجام داد و همه این توطئه ها با تدابیر رهبری دینی و معنوی امام خمینی(ع) و ایثارگری های اقشار مختلف به ویژه قشر جوان خنثی شد، اضافه کرد: دفاع مقدس تمام زمینه های رشد ایران اسلامی را پی ریزی کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز این اقدامات و جنگ ها با شدت بسیار دنبال می شود که از جمله می توان به تحریم های اقتصادی، تشکیل گروه تکفیری داعش و لشکرکشی به عراق و سوریه، ایجاد اسلام هراسی و... اشاره کرد و اذعان داشت: همه این اقدامات به این جهت است که بر آسیا و منطقه خاور میانه مسلط شوند.

 

سردار علی پور، با بیان اینکه پایه و اساس مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، خاطر نشان کرد: امروز ایران و ایرانیان در بحث پزشکی، مهندسی سازه های عمرانی، پیشرفت های علمی و... در دنیا سرآمد هستند و افتخارات بسیاری کسب کردند و می توانند در بسیاری از زمینه ها خودکفا شوند و این امر در تحریم ها به خوبی خود را نشان داد.

 

وی به نقش خوزستان در دوران دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: خوزستانی ها در دوران جنگ نقش اصلی و بی بدیلی را در مقابله با دشمن ایفا کردند و توانستند حملات اولیه حزب بعث عراق را سرکوب کنند، همه شهرها درگیر جنگ بودند و اهواز مرکز مدیریت و فرماندهی جنگ بود و تمام برنامه ریزی ها و پیگیری های جنگ و دفاع در این استان انجام می شد.

 

وی با اشاره به اینکه ما خوزستان را پایتخت دفاع مقدس معرفی می کنیم، یاد آور شد: این امر شاخصه ‌های متعددی دارد که از جمله می توان به مدیریت جهادی که در این دوران در استان صورت گرفت و حضور تمام مردم با گرایش ‌های قومی و زبانی مختلف جهت ایجاد یک حرکت عظیمی در مقابل دشمن اشاره کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، با بیان اینکه خلاصه حضور خوزستان در دفاع مقدس در  این جمله امام راحل(ره) که فرمودند «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» متبلور می شود، تاکید کرد: باید بتوانیم این موضوع را برای نسل ‌های ‌آینده تعریف و تبیین کنیم و همین جمله مهم امام را به عنوان مسیر و راه خود قرار دهیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 402760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha