دفاع مقدس پايه هاي انقلاب را مستحكم و ريشه هاي انقلاب را عمق بخشيد

خبرگزاري شبستان: امام جمعه بجنورد با اشاره به اينكه دفاع مقدس پايه هاي انقلاب را مستحكم کرده و ريشه هاي انقلاب را عمق بخشيد، بيان كرد: دشمنان هر توطئه ای عليه ملت ايران انجام دادند ولي ملت ايران در برابر آنان سرافرازانه ايستادگي كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي، امام جمعه بجنورد امروز (28 شهريور) در خطبه هاي عبادي، سياسي نماز جمعه اين هفته كه در محل مصلي اين شهر برگزار شد، به يكي از مناسبت هاي مهم هفته آينده يعني سالروز دفاع مقدس اشاره و بيان كرد: جنگ هشت ساله، جنگ نابرابري بود كه مستكبرانجهاني پس از انقلاب عليه ايران به راه انداختند.

 

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي افزود: انقلاب اسلامي ما، انقلاب فرهنگي بود كه اسلام ناب را مطرح كرد و استقلال ايران اسلامي، نه شرقي و نه غربي را به عنوان سياست اصل خود قرار داد.

 

امام جمعه بجنورد بيان كرد: چون مستكبرين متوجه شدند اسلامي که به وجود آمده اگر تنومند شود براي آنان دردسرساز مي شود؛ به همين دليل آدم مستكبري به نام صدام را تهيیج كردند و  به جان ملت ايران انداختند كه باعث شكل گيري هشت سال جنگ شد.

 

حجت الاسلام يعقوبي افزود: مردم، انقلاب اسلامي را انقلاب ديني و اعتقادي و رهبر را رهبر الهي و صداي امام را صداي فطرت خود مي دانستند كه براي حفظ انقلاب سنگ تمام گذاشتند.

 

وي با اشاره به اينكه دفاع مقدس پايه هاي انقلاب را  مستحكم و ريشه هاي انقلاب را عمق بخشيد، بيان كرد: دشمنان هر كاري عليه ملت ايران انجام دادند ولي ملت ايران در برابر آنان سرافرازانه ايستادگي كرد.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اينكه اگر هشت سال جنگ نبود شايد انقلاب  ما متزلزل می شد چراکه انقلاب ما قبل از دوران جنگ قولنامه اي بود و احتمال به تحریف كشیده شدن و احتمال اينكه  به دست دشمنان بیفتد وجود داشت، عنوان كرد: جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامي را محكم كرده و پاي  سند انقلاب را شهدا با خون خود امضا كردند و امروز انقلاب ما داراي سند است.

 

وي با اشاره به اينكه مردم هنوز  دورانزيباي انقلاب را كه عاشقانه بر تن جوانان خود لباس رزم مي كردند فراموش نكرده اند، بيان كرد: آن خاطرات زيبا  از ذهن ملت بيرون نرفتهو نسل هاي آيند ه نيز بايد با اين دوران آشنا شوند.

 

وي با اشاره به اينكه انقلاب ما وارث يك دوران طلايي است، اظهار داشت: هر ساله بايد هفته دفاع مقدس را گرامي بداريم  و نسل هاي بعدي را با روش هاي گوناگون مانند برگزاري نمايشگاه و مانور با فرهنگ دفاع مقدس آشنا كردهو نگذاريم هفته دفاع مقدس كم رنگ شود تا براي نسل هاي بعدي مايه افتخار باشد.

 

حجت الاسلام یعقوبی، ثابت كردن انقلاب اسلامي به جهان، نشان دادن  مظلوميت ايران به دنيا  و معرفي كردن ظالم به دنيا، کنار زدن پرده از چهره تزوير جهان، شناختن دوستان و دشمنان، رسيدن به خودباوري و استقلال، شكست دادن دو ابر قدرت غرب و شرق، استحكام ريشه هاي انقلاب، بارور كردن حس برادري و وطن دوستي و ايستادگي در مقابل تمامي قدرت ها را از جملهبركات و آثار جنگ از دیدگاه امام خميني (ره) ذکر کرد.

 

وي همچنین با اشاره به آغاز بازگشايي مدارس و شروع سال تحصيلي جديد در هفته آينده بيان كرد: دانش آموزان  با كسب علم و آگاهي مي توانند در آينده جزو مديران اين نظام باشند و كشور را به پيش ببرند.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به سخني از مقام معظم رهبري كه سه چيز را بايد سر لوحه كار خود قرار دهيم، بيان كرد: فرهنگ بارور، اقتصاد شكوفا و علم گسترده كه مي تواند ما را از دام توطئه هاي دشمنان برهاند و به قله افتخار برساند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، با اشاره به اين جمله كه علم بهتر است يا ثروت بيان كرد: هر جا علم هست سلطنت، اقتدار، ابهت و برتري هم هست  و به همين خاطر بايد فرزندان اين ملت را از لحاظ علمي به رشد و خودباوري برسانيم.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اينكه آموزش و پرورش اسم زيبايي را بر خود گذاشته و بايد علم و ايمان متوازن در آموزش و پرورش رشد پيدا كند، افزود: دانش آموزان غنچه اند و معلمان باغبان، لذا معلمان مواظب باشند كه به بهترين وجه گل ها را آبياري كنند و بايد در دانايي و توانايي آنها تلاش كنيم زيرا آنان جزو سرمايه هاي نظام هستند.

 

حجت الاسلام یعقوبی، با اشاره به ائتلاف مهمي كه در دنيا به عنوان مبارزه با داعش شكل گرفته بيان كرد: اين ائتلاف توبه است كه يكي سري از كشور ها از گروهي حمايت كردند و حالا دور هم جمع شده اند و قصد از بين بردن آن را دارند.

 

وي با اشاره به اينكه اين ظاهر كار است و باطن كار چيز ديگري است، بيان كرد: چون اين كشور ها در منطقه متوجه مقاومت ايران، سوريه، لبنان، عراق و بحرين شدند كه اگر نتوانند جريان مقاومت را مهار كنند باعث دردسر آنان مي شود به بهانه داعش مي خواهند در منطقه پايگاه نظامي ايجاد و براي خود ردپا ايجاد كنند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، با اشاره ه به سخن مقام معظم رهبري درباره  مشاركت در ائتلافي كه شكل گرفته بيان كرد: ايشان فرمودند ما به چه كسي بايد كمك كنيم؟! به افرادی كه دست آنان به خون مردم مظلوم آغشته شده در واقع كمك به آنان كمك به جنايت است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 403100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha