اجرای 6 نمایش با موضوع دفاع مقدس در جشنواره تئاتر خوزستان

خبرگزاری شبستان: مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از اجرای 6 تئاتر با موضوع دفاع مقدس در بیست و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از روابط عمومی ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همایون قنواتی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نشان دادن ایثار و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به آغاز به کار بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در محل معراج شهدای اهواز، تصریح کرد: جشنواره و رویداد فرهنگی که آغازش با یاد و خاطره شهدا باشد، حتما پایان خوبی را رقم خواهد زد.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تاکید بر ضرورت تکریم جایگاه شهدا خاطر نشان کرد: شهادت فداکردن ارزشمندترین دارایی یک انسان است و انسان ها در مقابل ایثار سر تعظیم فرو می آورند.

 

وی بر ضرورت ادامه راه شهدا و الگو قرار دادن راه آنان برای هنرمندان تاکید کرد و با بیان اینکه شهدا قشنگ ترین و زیباترین تابلوها و صحنه ها را نقش آفرینی کردند، افزود: برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی گامی مؤثر در ارتقای هنری تئاتر استان است.

 

قنواتی، با بیان اینکه سیاست ها و برنامه های ما هم در راستای اهداف نظام و انقلاب و هم جهت با منویات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: تئاتر میدان انسان سازی است و می تواند مشکلات جامعه را حل کند.

 

وی با بیان اینکه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان خوزستان نیز با اجرای نمایش های دفاع مقدسی در راستای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گام برداشته است، از اجرای 6 نمایش دفاع مقدسی در این جشنواره خبر داد.

 

وی افزود: نمایش خیابانی «یک سبد چشم برای دیدن»به کارگردانی علی قاضی، «غوغای چفیه» کاری از مریم طرفی، نمایش «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» به کارگردانی علی حیدری، نمایش «۱۴۱۷» به کارگردانی هاجرسادات تقوی‌راد، نمایش «دیدان» کاری از فواد رابحی و «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» به کارگردانی علی حیدری از آبادان با مضامین دفاع مقدس هستند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 403486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha