آغاز برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان یزد

خبرگزاری شبستان: برنامه های گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان یزد با رژه نیروهای مسلح آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، برنامه های گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس از امروز (31 شهریور) در استان یزد آغاز می شود.

 

رژه نیروهای نظامی و انتظامی استان نخستین برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس می باشد که در مرکز استان و تمامی شهرستان ها به صورت همزمان برگزار می شود.

 

این مراسم در مرکز استان از ساعت 8 صبح با حضور مسئولان، خانواده های شهدا، مردم همیشه در صحنه دارالعباده در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود.

 

افتتاح نمایش رزمی « مبارزه با ضد انقلاب» در موقعیت شهید رشیدی از دیگر برنامه های روز اول هفته دفاع مقدس در استان یزد است.

 

این نمایش به مدت هفت شب بعد از نماز مغرب و عشا و در بیش از 2 ساعت روایت کننده حوادث به وجود در کشور از قرارداد کاپیتولاسیون، حوادث قبل از انقلاب، دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس، ترورهای انجام گرفته تا عصر حاضر می باشد.

 

افتتاح نمایشگاه اسناد دفاع مقدس و نقش مردم یزد در هشت سال جنگ تحمیلی در امامزده سید جعفر محمد(ع) و فرودگاه یزد از دیگر برنامه های این روز است.

 

افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصص صحرایی در جاده محمدآباد به همت بسیج جامعه پزشکی، رونمایی از دو جلد کتاب دفاع مقدس با عناوین شیران الغدیر و یادمانهای جنوب و نقش شهرستان ابرکوه در هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های اولین روز هفته دفاع مقدس در استان یزد است.

 

در مجموع در طول هفته دفاع مقدس سه هزار و 160 برنامه در استان شامل 2 هزار برنامه در شهرستان ها، 910 برنامه در قالب 86 عنوان توسط سپاه الغدیر استان در سطح نواحی و پایگاه های مقاومت و 250 برنامه شاخص در مرکز استان برگزار می شود.

 

به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در کلیه مدارس استان در روز اول مهر، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، افتتاح بنیاد ملی نهج البلاغه استان، برگزاری همایش نویسندگان دفاع مقدس، برگزاری همایش غافله خورشید در راستای تجیل از پیشکسوتان، غباروبی و عطرافشانی قبور شهدا، تجلیل از یادگاران دفاع مقدس، فضاسازی، سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران و... از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان یزد است.

 

پایان پیام/

کد خبر 403837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha