وضعیت اسفناک مهاجران در کشور فرانسه

مهاجران کشور فرانسه در زمره افرادی قرار می گیرند که از کوچکترین تسهیلات رفاهی دولت این کشور برخوردار نیستند و بسیاری از آنها به واقع به دست فراموشی سپرده شده اند.


به گزارش خبرگزاری شبستان، کشور فرانسه یکی از کشورهای اروپایی ای است که به ندرت مهاجر از کشورهای خارجی به خصوص مسلمان می پذیرد اما زرق و برق و جذابیت های این کشور جوانان خام را وسوسه می کند تا از هر میان بری وارد این کشور شوند.
ارائه پذیرش های تحصیلی از سوی دانشگاههای فرانسه یکی از راههایی است که علی رغم سختی اش جوانان را به سمت این کشور می کشاند.
اما جوانان خارجی ای که با در دست داشتن پذیرش از دانشگاهی در فرانسه وارد این کشور می شوند در همان روزهای اول متوجه می شوند که زندگی در کشوری که دولتش هیچ مسئولیتی در قبال دانشجویان خارجی ندارد بسیار سخت و گاهی غیر قابل تحمل است.
دولت فرانسه شهرت زیادی به خاطر غرور کاذب ملی دارد و از همین رو ملت و دولت این کشور خوش ندارند پذیرای خارجیان مهاجر باشند.
بسیاری از دانشجویان خارجی موفق به کسب شغل نمی شوند و اندک پس انداز آنها به سرعت صرف هزینه های بالای این کشور می شود در حالیکه دولت هیچ تعهدی به آنها ندارد.
آمادو از مالی، فریاد از الجزیره و بلال از ترکیه سه دانشجویی هستند که در کشور فرانسه در سخت ترین شرایط ممکن با چهار خارجی دیگر تنها در یک اتاق چند متری زندگی می کنند.
آمادو در توصیف شرایط خود در مصاحبه با روزنامه زمان فرانس گفت: صبر و شکیبایی ذاتی و پول اندکی که از مالی با خود به همراه آورده ام باعث شده تا حالا زنده بمانم در غیر این صورت کشور فرانسه هیچ کمکی به ما نمی کند.
فریاد مرد 50 ساله الجزیره از نداشتن هویت در کشور فرانسه رنج می برد. مشکل عمده مهاجران خارجی کشور فرانسه این است که این کشور حتی اگر سالها از اقامت خارجیان در فرانسه بگذرد هیچ مدرک هویتی دال بر اقامت آنها ارائه نمی کند و مهاجران خارجی باید سالها بدون هویت در این کشور زندگی کنند در حالیکه به واسطه همین دلیل از هیچ تسهیلات دولتی برخوردار نیستند.
نابرابری عدالت میان خارجیان مقیم و فرانسوی ها از بزرگترین رنج هایی است که جامعه مهاجران فرانسه با ان روبرو هستند.
مهاجرانی که تمام امکانات خود را در کشورهایشان از دست داده اند امروز یکی از بزرگترین مشکلات خود را فقر گرسنگی در این کشور بیگانه می یابند.
پلیس فرانسه با مهاجرانی که از شدت فقر و گرسنگی در کنار خیابان افتاده اند بدترین رفتار ممکن را اعمال می کند.
دولت فرانسه تلاش می کند از این مهاجران آواره تنها در راه بردگی و کارگری سوء استفاده کند در حالیکه کوچکترین تعهدی به آنها ندارد.
 

کد خبر 40436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha