نتوانستند صدای اذان را خاموش کنند

معاون جنبش حرکت اسلامی تاکید کرد که با وجود تلاشهای متعصبانه صهیونیست ها صدای اذان که جزو هویت و میراث فلسطینی هاست از بلندگوی مساجد قطع نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شیخ کمال الخطیب، معاون رییس جنبش اسلامی فلسطین اعلام کرد که با وجود تلاشهای مغرضانه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پخش اذان از بلندگوهای مساجد، این اقدام هرگز متوقف نمی شود و همچنان ادامه پیدا می کند.

وی افزود: برخلاف آرزوی کسانی که از اسلام و مسلمانان و از ما که مالکان و فرزندان سرزمین فلسطین هستیم متنفر هستند و به همین دلیل نمی خواهند هیچ نشانه ای از اسلام در این سرزمین وجود داشته باشد هرگز اجازه نخواهیم داد پخش صدای اذان از بلندگوهای مساجد متوقف شود.

الخطیب در واکنش به اقدام آنستازیا میخائیلی، یکی از اعضای کنیست اسراییل مبنی بر ارایه پیش نویس لایحه قطع صدای اذان از مساجد سرزمین های اشغالی گفت: این اقدام میخائیلی بخش از پروژه نژادپرستی متعصبانه علیه سمبلهای اسلامی است که اکنون در میان اسراییلی بسیار رواج یافته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات اخیر یهودیان در راستای اقدامات نژادپرستانه طرح آنها برای بمب گذاری در مسجد حسن بیک در شهر یافا بود.

معاون جنبش حرکت اسلامی خطاب به این عضو کنیست رژیم صهیونیستی گفت: بهتر است برای نشنیدن صدای اذان جایی را در خارج از فلسطین پیدا کنید زیرا در سرزمین ما چنین مکانی را پیدا نخواهید کرد.

شیخ کمال الخطیب افزود: من به خانم میخائیلی توصیه می کنم که او که این یا رویه که از آنجا به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده است برگردد و در آنجا بدون شنیدن صدای اذان آنطور که دلش می خواهد زندگی کند.

وی مناره های مساجد و اذان را بخشی از میراث و هویت فلسطینی دانست که همه فلسطینی ها به خاطر داشتن آنها به خود می بالند.

بنابر گزارش سایت رسمی عزالدین قسام، آنستازیا میخائیلی پیش از این اقدام خود ادعا کرده بود که صدها هزار نفر از شهروندان یهودی با صدای اذان اذیت می شوند و خواستار قطع آن از بلندگوهای مساجد هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 40440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha