نمایش فعالیت ها و دستاوردهای اداره کل ارشاد خوزستان در دوران دفاع مقدس

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از نمایش فعالیت و دستاوردهای این اداره کل در دوران هشت سال دفاع مقدس در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی عزیزی، رئیس حوزه مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: امسال به ابتکار استانداری خوزستان نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک دولت اهواز برپا و مقرر شد در این محل همه ادارات فرهنگی و دستگاه های نظامی غرفه های خود را آما ده کنند و دستاوردهایی را که طی هشت سال دفاع مقدس به دست آوردند در معرض دید عموم به خصوص نسل جوان قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طبق مسئولیتی که در دوران جنگ تحمیلی در حیطه تبلیغات و فرهنگسازی و ثبت و ضبط وقایع دوران دفاع مقدس داشت، غرفه ای را برپا کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس این اداره کل فعالیت هایی شامل اعزام خبرنگاران و گروه های نمایش و تئاتر، پخش فیلم، ارسال کتاب و... به مناطق جنگی را انجام می داد.

 

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم اسنادی را که در ایام دفاع مقدس در این اداره کل موجود بودند مثل مکاتبات اداری مدیران و... را جمع آوری و در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادیم، اضافه کرد: برخی اسناد خیلی مهم را در قالب بنر چاپ و برخی را نیز به صورت صحافی شده در نمایشگاه قرار دادیم.

 

حجت الاسلام عزیزی، با بیان اینکه در کنار این اسناد، غرفه ای از عکس های گروه های اعزامی تئاتر، پخش فیلم و گروه هایی که برای ارائه کتاب به مناطق اعزام می شدند به صورت نمایشگاه عکس در جنگ ارائه شده، تصریح کرد: از دیگر برنامه های این اداره کل اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس است که هر شب برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه ها پخش فیلم های جنگی در دفاع مقدس است که برای بازدیدکنندگان فراهم شده و فیلم ها با همان دستگاه پروژکتور قدیمی که در زمان جنگ استفاده می شد، نمایش داده می شود، عنوان کرد: همچنین از امشب ورکشاپ نقاشی برگزار می شود و هنرمندان نقاش ما به خلق تصاویر ایام دفاع مقدس اقدام می کنند.

 

وی اذعان داشت: یکی از کارهای ویژه ما در این نمایشگاه تولید سربند و پیشانی بند با اسماء مبارک ائمه اطهار(ع) است که در دوران جنگ و هنگام عملیات ها دو نفر از همکاران اداره کل ارشاد خوزستان به نام های مرحوم منصور واحدی به همراه بهزاد سلیمی فر با چاپ سیلک اقدام به تولید آنها می کردند.

 

معاون آموزش و پژوهش کانون های مساجد خوزستان، ادامه داد: در این نمایشگاه همان دستگاه سیلک قدیمی که در دوران دفاع مقدس برای چاپ سربند و پیشانی بند استفاده می شد در نمایشگاه قرار داده شده و در آنجا هر بازدیدکننده ای که تمایل دارد می تواند به صورت زنده پیشانی بندی با نام یکی از ائمه اطهار(ع) تهیه کند.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این، نمایشگاه عکس دفاع مقدس در موزه هنرهای معاصر اهواز و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در جوار اداره کل فرهنگ و اراشد اسلامی استان برپا شده، تاکید کرد: از دیگر فعالیت های این اداره کل برگزاری مسابقات ورزشی شامل فوتسال ویژه برادران و پینگ پونگ، تیرانداز با کمان، شطرنج و طناب کشی برای خواهران و برادران و اعزام کارکنان اداره به مناطق جنگی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 404573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha