فرهنگ سازی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس است

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین نوع فرهنگی دانست که ارزش‌های اسلامی و ایرانی را حفظ می‌کند و گفت: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت عصر روز گذشته(1 مهر) در جلسه هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بهار علم و دانش که انسان را به سوی تکامل سوق می‌دهد اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بازخوانی خاطرات دفاع ملتی است که خواهان عزت و آزادی بوده و است و از سوی دشمنان قسم خورده‌اش مورد هجمه همه جانبه قرار گرفته بود.
 
 
 
وی با بیان اینکه دفاع مقدس تداعی کننده جهانی از شرف و حماسه ملتی آزاده در اذهان است افزود: ملت ما با پرورش رزمندگانی حماسه‏‌آفرین مفهوم روشن«تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه ادای تکلیف در پی مرجع و رهبر خود سر از پا نشناخته و طلوع عشقی بی‏‎بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود، دست یافتند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین نوع فرهنگی دانست که می‌تواند ارزش‌های اسلامی و ایرانی ما را حفظ کندو تصریح کرد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است.
 
وی اضافه کرد: دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آئین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد.
 
دکتر امیرتیموری افزود: حماسه آفرینی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد، این حادثه عظیم، بی‌شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهد گذاشت.
 
این مقام مسئول با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند:«زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: حماسه هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های فراموش نشدنی خلق شده که باید در زنده نگاه داشتن آن بکوشیم و نسل جوان را برای درک پیام دفاع مقدس آماده کنیم.
 
وی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مهم دانست و تأکید کرد: ستاد پاسداشت هفته دفاع مقدس در این واحد دانشگاهی تشکیل شد که در طول این مدت، برنامه‌هایی را پیش بینی و اجراء خواهد کرد که می‌توان از فضاسازی محیط دانشگاهی، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، اکران فیلم‌های سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس و دیگر برنامه‌های متنوع نام برد.
 
پایان پیام/
 
کد خبر 404627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha