ورود بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر گردشگر به همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، از ورود یک میلیون و 900 هزار و 960 نفر در 6 ماهه نخست سال جاری به استان همدان خبرداد.

ریحان سروش مقدم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: یک میلیون و 900 هزار و 960 نفر در 6 ماهه نخست سال جاری به استان همدان حضور پیدا کردند که از این میزان یک میلیون و 215 هزار و 247 مسافر در تابستان امسال به این استان سفر کردند.

 

وی افزود: تعداد مسافران مقیم گردشگری 830 هزار نفر در تابستان و در شش ماه نخست سال یک میلیون و 382 هزار و 247 نفر بوده است.

 

وی در خصوص تعداد گردشگران خارجی به استان، تصریح کرد: تعداد گردشگران خارجی در تابستان دو هزار و 323 نفر و در شش ماهه اول سال جاری پنج هزار و 791 نفر بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: تعداد گردشگران داخلی21 درصد افزایش داشته است و همچنین شاهد افزایش 200 درصدی گردشگران خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

 

سروش مقدم با اشاره به اینکه زیرساخت های گردشگری در استان باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان همدان دارای دو هزار و 400 تخت در حوزه مهمانپذیر و هتل است.

 

وی با بیان اینکه متوسط اقامت گردشگران خارجی در استان 5/1 روز بوده است، بیان کرد: این در حالیست که متوسط اقامت گردشگران داخلی در استان 3 روز بوده است.

 

وی همچنین در خصوص درآمد زایی از ورود گردشگران خارجی به استان همدان، افزود: درآمد حاصل از ورود گردشگران خارجی به همدان 10 میلیون دلار است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: سهم صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در اشتغالزایی استان همدان 4/3 درصد بوده و در افق چشم انداز 10 ساله  25 درصد برآورد شده است..

 

سروش مقدم ادامه داد: همچنین جذب 20 میلیون نفر گردشگر و درآمد چهار تا پنج میلیارد دلار از این صنعت در افق 1404 دیده شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 404943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha