اعضای کانون های مساجد روستایی استان یزد در نمایشگاه دستاوردهای کانون های روستایی مساجد کشور خوش درخشیدند

خبرگزاری شبستان: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستا های استان یزد در نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد مقدس خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانون های روستایی مساجد استان یزد در سومین کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر کشور که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد به عنوان یکی از 10 غرفه برتر معرفی شد.

 

در این کنگره که با حضور تمامی استان های کشور برگزار شد 11 نفر از نخبگان روستایی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد دستاوردهای خود را در حوزه های مختلف در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار دادند.

 

در این کنگره سید مهدی رفوگر از روستای ده عرب ابرکوه و از کانون حضرت علی اصغر(ع) دارای اثر در بخش نقاشی، حسین رمضان نیا از روستای خرم آباد ابرکوه و از کانون منتظران یوسف زهرا(س) دارای اثر در بخش نقاشی، منصور سالاری برکوئی از روستای برکوئیه و از کانون فروغ کوثر به عنوان مبتکر خط میله ای، مصطفی سلمانی زارچی از کانون سفینه النجاه روستای محمد آباد دارای اثر در بخش عکاسی، سید علیرضا موسوی از کانون سفینه النجاه روستای کهنوج دارای اثر هنری از استان یزد حضور داشتند.

 

همچنین سید محمد عرب دارای رتبه 11 کنکور سراسری، مبتکر و دارای مقالات متعدد داخلی و خارجی با تایید بین المللی از کانون امام حسین(ع) روستای فراشاه اسلامیه و سید ناصر میربلوکی از از کانون سفینه النجاه روستای خورمیز سفلی به عنوان فعال فرهنگی و دارای مقالات متعدد فرهنگی از دیگر نخبگان روستایی استان حاضر در این کنگره بودند.

 

در بخش خواهران نیز لیلا دهقانی ده عرب از کانون حضرت علی اصغر(ع) روستای ده عرب ابرکوهدارای اثر در بخش داستان و فیلمنامه، محدثه حداد زاده نیری از کانون سیدالشهداء روستای رشکوئیه دارای اثر در بخش نمایش عروسکی و عالیه تیموری از کانون سفینه النجاه روستای کهنوج به عنوان فعال قرآنی حضور داشتند.

 

همچنین خانم فاطمه تیموری از کانون سفینه النجاه روستای کهنوج دارای رتبه هفت کنکور سراسری در گرایش علوم انسانی از دیگر نخبگان روستای استان در این کنگره بود.

 

در این کنگره استان یزد به همراه استان های اردبیل، زنجان، همدان، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان به عنوان 10 استان برتر معرفی شدند.

 

حضور به موقع مسئولان جهت راه اندازی غرفه ها، فضا سازی و چینش غرفه ها، تعداد آثار و محصولات ارائه شده، نحوره ارتباط بین غرفه داران با بازدید کنندگان، ابتکار و نوآوری در محصولات ارائه شده، تنوع در آثار و... از مهمترین معیارهای انتخاب غرفه های برتر این نمایشگاه بوده است.

 

معاون روستایی رییس جمهور، رییس بسیج سازندگی کشور، استاندار خراسان رضوی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور،رییس سازمان بسیج عشایری کشور و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از جمله کسانی بودند که از این نمایشگاه بازدید کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 407691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha