کانون های فرهنگی هنری، بسیج و روحانی مسجد هدف مشترکی دارند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت همکاری روحانی مساجد، کانون های فرهنگی هنری و بسیج اظهار داشت: این سه باید هدف مشترکی را در مسجد دنبال کرده و با اتحاد و یکپارچگی، وحدت رویه داشته باشند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، تصریح کرد: برای فراگرفتن معارف اسلام و درس های توحید یک وسیله و کتاب و کلاس لازم است، همانطور که یک دانش آموز نمی تواند بدون معلم چیزی را فرا بگیرد، انسان نیز برای هدایت نیاز به معلم و راهبر دارد.

 

وی افزود: بهترین معلم ها برای شناسایی پروردگار به انسان ها انبیا هستند و بهترین کتاب قرآن مجید است که برای آموزش عقاید و سایر مسایل مذهبی بهترین کتاب زندگی به شمار می رود.

 

امام جمعه تبریز همچنین مساجد را خانه خدا دانست و اظهار داشت: این مساجد برای اینکه از حالت سنتی بیرون بیاید نیاز به این دارد که برنامه ها و کلاس های عقاید و قرآن در آن برقرار شود.

 

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: جوانانی که در پایگاه های بسیج فعالیت دارند و یا کانون های فرهنگی هنری که در مساجد دایر شده رونق بخش مساجد هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مساجد با حضور نوجوان و جوانان فعال می شود والا وقتی انسان پیر می شود، مسجد نرود کجا برود و حضور افراد پیر و مسن در مساجد فایده زیادی هم ندارد، چرا که آن ها دیگر زاهد و متدین شده اند.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: باید نسل جوان در مساجد حضور داشته باشند، چرا که دشمنان، درصدد هستند جوانان را از دست اسلام بگیرند و آن ها را با قرآن غریبه کنند.

 

وی عنوان کرد: حضور جوانان در برنامه های فرهنگی مساجد لازم است و کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج می توانند از عهده این کار برآیند.

 

آیت الله مجتهد شبستری با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری باید بیش از این فعال بشوند، تا با آموزش آموزه های دینی به جوانان، درصدد پاسخگویی به شبهاتی باشند که دشمنان با ماهواره و اینترنت و سایر امکانات امروزی مطرح می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبتا خوب است، ولی معقتدم بهتر از این هم می شود فعالیت کرد که این کار نیازمند همکاری بیشتر ائمه جماعت و هیات امنا و بسیج است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت همکاری روحانی مساجد، کانون های فرهنگی هنری و بسیج اظهار داشت: این سه باید هدف مشترکی را در مسجد دنبال کرده و با اتحاد و یکپارچگی، وحدت رویه داشته باشند.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج با کمک روحانیون باید در مساجد، کتابخانه و نشریه دایر کنند، کلاس های تقویتی برگزار کنند، معارف اعتقادی و آموزش های دینی و قرآنی را به نسل جوان بیاموزند.

 

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج، امام جماعت  و هیات امنای مسجد فعال باشند؛ می توانند مساجد و کانون های فرهنگی هنری را برای حضور جوانان، موثر کنند.

 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: این سخن امام خمینی(ره) که مسجد سنگر است، باید در مقابل جبهه نرمی که دشمن علیه انقلاب اسلامی و اسلام تشکیل داده است، تحقق پیدا کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 408367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha