170 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان تاسیس می‌شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 170 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان صبح امروز(17 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت گرامیداشت 19 مهر، سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری پیرامون کانون‌های مساجد و تعامل با بسیج گفت: این بیانات مقام معظم رهبری مهر تائیدی بر فعالیت‌های کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد است و نشان می‌دهد رهبری فعالیت‌های این کانون‌ها را رصد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه نگاه ستاد عالی یک نگاه آموزشی است، افزود: ما به دنبال این هستیم که در بسیاری از رشته‌ها مباحث آموزشی را زیربنایی دنبال کنیم.

 

حجت الاسلام پورابراهیم از فعالیت 576 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 375 کانون روستایی است و نگاه ستاد عالی به روستاها نگاه ویژه‌ایی است و فعالیت‌های فرهنگی در روستاها را در اولویت دارد.

 

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک سوم مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری باشند که تعداد کانون های مساجد گیلان به 760 کانون افزایش می‌یابد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 170 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان تاسیس می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد اذعان کرد: 600 پایگاه تابستانی با 2 هزار و 400 کلاس در کانون‌های مساجد تشکیل شد که دو کلاس آن قرآن و احکام و دو کلاس دیگر مبتنی بر نیاز محل تشکیل شد.

 

حجت الاسلام پورابراهیم تصریح کرد: 52 هزار نوجوان و جوان گیلانی از کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به فعالیت 70 هسته پژوهشی در استان اذعان کرد: هرچقدر هسته‌های پژوهش قوی‎تر باشد برنامه‌ریزی‌ها نیز محکم‌تر خواهد بود و کانونی موفق است که بتواند با مراکز آموزشی و فرهیختگان محل خود ارتباط مستمر و پایدار برقرار کند.

 

وی از فعالیت 21 کانون تخصصی در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: این کانون‌ها در زمینه آموزش، پژوهش، قرآن، ولایت، عقاید اسلامی، چهره به چهره، ورزش، مناسبت‌ها و همایش ها، آی تی، کتابخانه، هنرهای تجسمی، مشاوره وغیره فعالیت می کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 408373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha