هنرمندان تئاتر در ایران بسیار پویا و فعال هستند

خبرگزاری شبستان: کارگردان و بازیگر لهستانی حاضر در بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: هنرمندان تئاتر در ایران بسیار پویا و فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان و به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، نمایش "پیکابو، به امید دیدار" کاری از آندرزج بوسیان، کارگردان و بازیگر لهستانی حاضر در بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از جمله آثار نمایشی اجرا شده ویژه کودکان 6 ماهه تا 3 سال در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بود که هر چهار اجرای آن در پلاتوی تئاتر شهر همدان با استقبال بسیار خوب تماشاگران و علاقمندان تئاتر روبه‌رو شد.

 

کارگردان و بازیگر "پیکابو، به امید دیدار" با اشاره به استقبال خانواده‌های ایرانی از این جشنواره و فضای حاکم بر آن، گفت: گروه ما در ایران با مورد بسیار جالبی مواجه شد و آن هم استقبال خانواده‌ها از نمایش‌‌ها بود. اما یکی از نکات خیلی جالب برای من و دیگر اعضاء گروه‌ این بود که در اجراهایی که ما برای کودکان داشتیم تعداد بزرگسالان و والدین از تعداد کودکان بیشتر بود.

 

آندرزج بوسیان درباره شناختش از تئاتر ایران با بیان اینکه نسبت به تئاتر ایران شناختی زیادی ندارد، ادامه داد: من چند سال پیش چند نمایش که از ایران به لهستان آمده بودند را در کشور خودم دیدم و در همین حد می‌توانم بگویم که هنرمندان تئاتر در ایران بسیار پویا و فعال هستند. در واقع من یک کارگردان و بازیگر هستم و نمی‌توانم درباره کلیت شرایط کمی و کیفی تئاتر در ایران نظر بدهم و این کاری است که باید طاحب‌نظران درباره ان قضاوت کنند.

 

کارگردان لهستانی حاضر در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان همچنین درباره نمایش "پیکابو، به امید دیدار" که اجرای ان در جشنواره با استقبال خوب مخاطبان تئاتر روبه‌رو شد، توضیح داد: در کشور ما با توجه به آمارگیری‌هایی که صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که اجرای نمایش‌هایی برای کودکان زیر 10 سال بسیار ضرورت دارد و باید به فکر تولید چنین آثاری بود چراکه این نمایش‌ها از نظر آموزشی تاثیر زیادی بر کودکان می‌گذارند و آنچه در این کارها اجرا می‌شود برای همیشه در ذهن بچه‌ها می‌ماند.

 

وی همچنین درباره اینکه چرا به این گونه نمایشی رو آوردند، نیز گفت: تولیدات کمپانی ما بر اساس نیاز مخاطب مشخص می‌شود و مخاطبان هستند که تعیین می‌کنند ما در تئاتر به چه سمتی حرکت کنیم. در کشور من نیز یکی از علاقه‌مندی‌های پدر و مادرها در لهستان اینست که کودکان خود را از سنین پایین با تئاتر آشنا کنند.

 

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور خود و گروهش در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، خاطر نشان کرد: ما اصلا تصور نمی‌کردیم که از نمایش ما چنین استقبالی بشود تا حدی که برای در سالن با کمبود جا مواجه بشویم و خوشحال هستیم که کار ما توانسته با مخاطب ایرانی تا این حد ارتباط برقرار کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 408708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha