ضرورت  راه‌اندازی آکادمی آموزشی تئاتر کودک و نوجوان در ايران

خبرگزاري شبستان: کارگردان نمایش «پروانه‌ها» از ایتالیا گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌های ایران به دنبال آکادمی آموزشی تئاتر کودک و نوجوان هستیم.

فرانسسکو گندی، کارگردان نمایش «پروانه‌ها» از ایتالیا به خبرنگار شبستان گفت: در کشور ایتالیا آکادمی آموزش و پژوهش تئاتر کودکان و نوجوانان نداریم  و اين در حاليست كه به دنبال راه اندازي آکادمی آموزشی تئاتر کودک و نوجوان در ايران هستيم

وي  با بيان اينكه از سال 2000 تا كنون در صحنه تئاتر فعاليت داشتيم، افزود: صحنه‌های نمایش‌های ما خیلی مهم است و نمایش‌های ما ‌در انو اع صحنه‌های میانی و کناری اجرا می شود.

وي تصريح كرد: صحنه هاي دراماتو‍ژي تئاتر يكي از راه هاي است كه مي توان از این طریق توجه کودکان و نوجوانان را به اين هنر بیشتر جلب کرد.

کارگردان نمایش «پروانه‌ها» از ایتالیا خاطرنشان كرد: تاکنون در تمام ایالات آمریکا، ژاپن، کره و در بیشتر کشورهای اروپایی وایران و در بیشتر مناطق استرلیا هم کارهای زیادی اجرا کرده ایم.

گندي اظهار داشت: دیالوگ‌های نمایش که فقط پنج جمله بود،‌ در واقع یک شعر است که ما در همه جای دنیا آن را برای کشورهای دیگر ترجمه می کنیم.

وي گفت: بيش از 25 سال است كه نمايش پروانه ها به اجرا در مي آيد و هرساله با موسيقي تغييراتي  در آن ايجاد مي شود و در حال حاضر 15 نفر در گروه برای پیشبرد اهداف در نمایش با ما همکاری می کنند.

وي افزود: استفاده از رنگ سفید در نمایش نوعی ابزار فناوری است و  باید رنگ ها خنثی باشند تا در زمان اضافه شدن رنگ های دیگر تغییرات به طور کامل ملموس شوند.

پايان پيام/

کد خبر 408727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha