برپایی 110 ایستگاه مبشران غدیر در سطح شهر یزد

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم 110 ایستگاه مبشران غدیر در سطح شهر یزد برپا می شود.

مم            محمد رضا دشتی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برنامه های بزرگداشت عید سعید غدیرخم در شهر یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: در راستای بزرگداشت هرچه بهتر این عید ایستگاه مبشران غدیر در نقام مختلف شهر یزد دایر شده است.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد پنج ایستگاه ویژه، 20 ایستگاه تک غرفه ای و مابقی ایستگاه های صلواتی می باشد که به مدت یک الی سه شب با برگزاری برنامه های مختلف نظیر برپایی ایستگاه های نقاشی، نمایشگاه با موضوع غدیر، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات و ... فعالیت می کنند.

 

دشتی اظهار داشت: این ستادها با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و در خیابان ها،میادین و مکان مهای پر رفت و آمد شهر برپا شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری تئاتر خیابانی در سطح شهر گفت: این تئاتر با الهام از 2 حدیث روایت شده از حضرت علی (ع) در 10 نقطه مختلف از سطح شهر و به مدت 2 روز  برگزار می شود.

 

دشتی پرده خوانی با موضوع غدیر را یکی دیگر از برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود: این برنامه در 30 مکان از جمله در20 مدرسه و موسسه قرآنی و دانشگاه طی روزهای 17،19 و 20 برگزار می شود و  در مجموع حدود  8000 نفر از این برنامه بهره مند می شوند.

 

وی برگزاری همایش پیاده روی، مسابقه وبلاگ نویسی و کتابخوانی، مسابقه عکاسی مبشران غدیر، مسابقه دلنوشته و خاطره،فضاسازی شهری ،همایش فعالان ستاد مبشر غدیر، راه اندازی پورتال جدید ستاد مبشر غدیر را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد به مناسبت عید غدیر دانست.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برنامه های مختلف ورزشی گفت: برگزاری مسابقات بسکتبال 3 نفره، آغاز لیگ فوتسال شهرداری، جشنواره هفت سنگ، جشنواره فرهنگی ورزشی در پارک کوهستان، برگزاری جشنواره بادبادک ها در پارک کوهستان، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، مسابقه تیراندازی در بین مدیران سازمان ها و ادارات از جمله این مسابقات است.

 

وی چله خوانی زیارت امین الله را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود: بیش از 20 هزار بروشور این برنامه با عنوان در حریم غدیر در سطح مساجد، مدارس و... توزیع و افرادی که موفق به ختم این زیارت شوند با ارسال کلمه «یا علی» به سامانه پیام کوتاه 30006159 در قرعه کشی این طرح شرکت داده می شوند.

 

دشتی از اهدای هدیه به متولدین دهه ولایت با نام علی خبر داد و اظهار داشت: در راستای اطلاع رسانی این طرح بیش از 3 هزار پوستر در سطح بیمارستان های استان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح جشن ترنم غدیر گفت:  این برنامه برای نزدیک به 6 هزار کودک اول ابتدایی در سالن شهید صدوقی(ره) با برنامه های متنوع و به مدت 2 روز برگزار می شود.

 

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزدبرگزاری سلسله جشن های دهه ولایت در 10 مسجد در نقطه مختلف شهر، برگزاری جشن در پارک های سطح شهر و به صورت شاخص در پارک کوهستان و آزادشهر، چاپ بیش از 6 هزار بروشور تبسم غدیر و توزیع در ستادهای مبشران غدیر، اجرای طرح صهبای غدیر در 90 مکان اعم از مساجد،مدارس و حوزه های علمیه و نورافشانی در 4 نقططه از سطح شهر را از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت در سطح شهر یزد اعلام کرد.

کد خبر 409204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha