عید غدیر عیدالله اکبر و ماه ولایت است

خبرگزاری شبستان: غدیر تنها یک حادثه در تاریخ نیست، بلکه یک لحظه امید برای همه بشریت است و عید غدیر عیدالله الاکبر و ماه ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، عید غدیر یکی از مهم ترین اعیاد اسلامی است که بزرگداشت آن از سوی امامان معصوم (علیه السلام) توصیه و مستحبات بسیاری برای این روز ذکر شده است.

عقد اخوت یکی از اعمال مهم عیدغدیر خم است، و شایسته است در این روز برادران مومن با یکدیگر عقد اخوت ببندند.

 

تنها عملی که برای شب عید غدیر در مفاتیح الجنان ذکر شده، نماز ۱۲ رکعتی با یک سلام است که نحوه اقامه این نماز خیلی برای مردم مورد سوال است. کیفیت خواندن نماز به این صورت است که نمازگزار باید ۶ تا ۲ رکعت نماز را پشت سر هم بخواند مثل نماز صبح؛ اما پس از هر تشهد سلام ندهد و برخیزد و ۲رکعت بعدی نماز را آغاز کند وقتی ۶ تا ۲ رکعت پی در پی بدون سلام خواند، در رکعت دوازدهم بعد از تشهد، نماز را سلام دهد.

 

روزه یکی از اعمال مهم روز عیدغدیر است و در روایات آمده است روزه این روز، کفاره ۶۰ سال گناه است و در روایتی دیگر آمده است که روزه این روز برابر با روزه عمر دنیاست، معادل ۱۰۰ حج و ۱۰۰ عمره است.

 

تمسک به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و برگزاری باشکوه جشن ولایت از جمله خواسته ائمه اطهار(ع) از پیروان و شیعیان است.

 

رمز پیروزی ما تمسک جویی به ولایت و امامت است

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه رمز پیروزی ما در تمام عرصه‌ها تمسک جویی به ولایت و امامت است، اظهار کرد: این امر باید از همان کودکی در فرزندان نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه اساس دین ولایت و امامت است، افزود:این ایام بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج و حمایت از ولی فقیه است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه عید غدیر برترین اعیاد است، گفت: در جریان غدیر خداوند دستور اکید به امر ولایت می دهد و اجتماع 120 هزار نفری از مسلمان و حجاج برای همین موضوع برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: هیچ موضوعی در اسلام مهم تر از واقعه غدیرخم و بحث امامت و ولایت نیست و در واقع عید غدیر نقطه تلاقی کاروان نبوت با طلایه داران امامت است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی که گروه‌های تکفیری چهره غیرواقعی از اسلام را به جهانیان نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: تبین موضوع غدیر این ظرفیت را دارد که به عنوان گفتمانی برتر، از اسلام ناب محمدی به جهانیان ارائه شود.

 

غدیر مبنای تفکر شیعه است

عزیز خادم شریف، رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا اظهار کرد: اهل بیت(علیه السلام) همواره خود را وقف اسلام کرده‌اند و بقای دین اسلام نتیجه فداکاری‌ها و صبر ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

 

وی با بیان اینکه غدیر مبنای تفکر شیعه است، افزود: مناسبت‌های دینی و مذهبی فرصت خوبی برای یادبود ارزش‌های دینی در جامعه است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا گفت: دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.

 

خادم شریف با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود، تصریح کرد: از عمده ترین برنامه‌ها برگزاری جشن‌های شاخص این دهه در هشت بقاع شاخص این شهرستان است.

 

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از سادات خادم در سطح بقاع متبرکه، اجرای مراسم عقد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص دارای ظرفیت، قرائت میثاق‌نامه در روز عید غدیر در آستان امامزادگان از دیگر برنامه‌های جشن بزرگ ولایت است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا تاکید کرد: تبلیغات وسیع در میادین اصلی شهر برای حضور پرشور مردم در مراسمات متنوع این دهه از کارهای اصلی این نهاد است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 409198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha