فعالان فرهنگی مساجد باید در نمازگزاران ایجاد دغدغه کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد گفت: فعالان فرهنگی مساجد باید با برنامه های خود در نمازگزاران ایجاد دغدغه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، امروز(26 مهر) در نشست هم اندیشی خواهران کانون های مساجد استان در راستای تداوم همایش اندیشه های آسمانی، با اشاره به تشکیل واحد خواهران از سال گذشته در دبیرخانه کانون های مساجد استان گفت: این واحد مجموعه ای تقریبا جوان است که در جهت ساماندهی فعالیت خواهران در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به مباحث ابلاغ شده از سوی معاونت خواهران ستاد عالی کانون های مساجد کشور افزود: رابطان خواهر کانون های مساجد باید در برنامه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مناسبتی و... خود به این موارد توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اگر زنان به تعالی برسند جامعه به تعالی می رسد اظهار داشت: نقش زنان از جهات گوناگون به عنوان مادران نسل های بعدی این نظام و انقلاب بسیار مهم و اثرگذار است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، تصریح کرد: بانوان می توانند در بحث های امنیت، آسیب های اجتماعی، ناهنجاری ها، اخلاقی و... دارای نقش بسیار اثرگذاری باشند.

 

رستگاری، با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: یکی از ابعادی که بانوان در آن دارای نقش اساسی می باشند بحث مسائل اقتصادی است.

 

وی با اشاره به ارتباطات بین فرهنگ و اقتصاد اضافه کرد: یکی از ضرورت های ما در حوزه فعالیت های فرهنگی بحث های اقتصادی است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد تصریح کرد: اگر تمام بودجه کشور برای بحث های فرهنگی هزینه شود در برابر بودجه ای که دشمن صرف نابودی فرهنگ ما می کند ناچیز است.

 

وی بابیان اینکه به فرموده رهبری ما اکنون در دوران جنگ نرم دشمنان قرار داریم اظهار داشت: یکی از نیازهای امروز جامعه جهاد فرهنگی جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

 

رستگاری، با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس تنها با تکیه به نیروهای نظامی نمی توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم بلکه این حضور مردم بود که زمینه ساز پیروزی شد.

 

وی تصریح کرد: اکنون نیز در زمان جنگ نرم مردم باید وارد عرصه شوند و در برابر تهاجم دشمنان ایستادگی کنند و بار دیگر قدرت خود را به رخ جهانیان بکشند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، با اشاره به وجود 80 هزار مسجد در کشور اظهار داشت: این مساجد بهترین مکان برای انجام فعالیت های فرهنگی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

 

وی با بیان اینکه موقعیت برای انجام دوره های آموزشی و فعالیت فرهنگی در مساجد فراهم است افزود: مکان، روحانی و جمعیت در مسجد محیاست و شما باید با برنامه ریزی مساجد را در کارکردهای مختلف خود فعال کنید.

 

رستگاری، افزود: ظرفیت های موجود در مساجد مختلف متفاوت است پس باید ابتدا این ظرفیت ها را شناسایی کرد و سپس با توجه به آن ظرفیت ها برنامه ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی مساجد باید در نمازگزاران ایجاد دغدغه کنند اظهار داشت: با ایجاد دغدغه در نمازگزاران و هدایت ائمه جماعات می توان فعالیت های فرهنگی را در مساجد جهت دهی کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 410258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha